Keçi, çene altı, yuvarlak, dudak altı, favoriler, bıyıklar.. Her erkeğin(ve kadının) tercih ettiği farklı sakal türleri var. Kimisi yüzünde olduğunu düşündüğü bir kusuru gizlemek gibi işlevselken kimisi ideolojik, kimisi bir altkültüre aidiyeti simgelerken kimisi dini gereklilik.
Yüzyıllar boyunca modeli ve anlamları değişse de modası hiç geçmeyen bir olgu sakal bırakmak.
Allan Peterkin antik çağlardan günümüze sakal bırakmanın sosyal, dini ve kültürel anlamını mizahi bir dille inceliyor. Sakal bırakmanın bilinçaltındaki bağlamından döneminin bütün erkeklerini peşinden sürüklemiş ünlülere, adı kötüye çıkmış sakallılardan şekillendirme stratejilerine; efsanelerde, edebiyatta, gey barlarda sakalın ve dolayısıyla tıraşın izini sürüyor, kıl tüy mevzularına dair oldukça bilgilendirici ve eğlenceli bir yaklaşım geliştiriyor.
Keçi, çene altı, yuvarlak, dudak altı, favoriler, bıyıklar.. Her erkeğin(ve kadının) tercih ettiği farklı sakal türleri var. Kimisi yüzünde olduğunu düşündüğü bir kusuru gizlemek gibi işlevselken kimisi ideolojik, kimisi bir altkültüre aidiyeti simgelerken kimisi dini gereklilik.
Yüzyıllar boyunca modeli ve anlamları değişse de modası hiç geçmeyen bir olgu sakal bırakmak.
Allan Peterkin antik çağlardan günümüze sakal bırakmanın sosyal, dini ve kültürel anlamını mizahi bir dille inceliyor. Sakal bırakmanın bilinçaltındaki bağlamından döneminin bütün erkeklerini peşinden sürüklemiş ünlülere, adı kötüye çıkmış sakallılardan şekillendirme stratejilerine; efsanelerde, edebiyatta, gey barlarda sakalın ve dolayısıyla tıraşın izini sürüyor, kıl tüy mevzularına dair oldukça bilgilendirici ve eğlenceli bir yaklaşım geliştiriyor.