Mim Kemal Öke Aşkın Ekolojisi kitabında, Portekiz sömürgecilerin Amerika'ya ilk ayak bastıkları yer olarak tarihe geçen Brezilya'nın Bahia bölgesinden ve Bahia Resim Okulu'nun üyesi olan ressam Jose Teofilo de Jesus'un Dört Kıtanın Alegorisi adlı tablosunu çok güzel bir şekilde yorumlamıştır.1 Tablo işgal öncesi Amerika'daki bir yerliyi tasvir etmektedir. Adeta günümüz Amerikan siyasetçilerinin devraldığı ötekini yok etmeye (öldürmeye)yönelik kültürü göstermesi bakımından hayli ibret verici bir tablodur. Tablodaki resimde doğanın tüm unsurları arasında, onlarla iç içe oldukça mutlu görünen bir yerli vardır. Tabloda insanla çevre arasındaki uyum oldukça dikkat çekmektedir. Öke'ye göre belki de beyaz adam kıtayı sömürmeden önceki yaşam aynen bu tabloda resmedildiği gibiydi. Öke kitabında yerlileri şöyle tasvir etmektedir: “Bu yerliler belki naiftiler, ancak sığ değildiler. Onlar, insanın metafiziksel derinliğini vurgulayan bir kültürün evlatlarıydılar. Aynen diğer modernite öncesi geleneksel toplumlar gibi…”
Mim Kemal Öke Aşkın Ekolojisi kitabında, Portekiz sömürgecilerin Amerika'ya ilk ayak bastıkları yer olarak tarihe geçen Brezilya'nın Bahia bölgesinden ve Bahia Resim Okulu'nun üyesi olan ressam Jose Teofilo de Jesus'un Dört Kıtanın Alegorisi adlı tablosunu çok güzel bir şekilde yorumlamıştır.1 Tablo işgal öncesi Amerika'daki bir yerliyi tasvir etmektedir. Adeta günümüz Amerikan siyasetçilerinin devraldığı ötekini yok etmeye (öldürmeye)yönelik kültürü göstermesi bakımından hayli ibret verici bir tablodur. Tablodaki resimde doğanın tüm unsurları arasında, onlarla iç içe oldukça mutlu görünen bir yerli vardır. Tabloda insanla çevre arasındaki uyum oldukça dikkat çekmektedir. Öke'ye göre belki de beyaz adam kıtayı sömürmeden önceki yaşam aynen bu tabloda resmedildiği gibiydi. Öke kitabında yerlileri şöyle tasvir etmektedir: “Bu yerliler belki naiftiler, ancak sığ değildiler. Onlar, insanın metafiziksel derinliğini vurgulayan bir kültürün evlatlarıydılar. Aynen diğer modernite öncesi geleneksel toplumlar gibi…”