Orwell, romanı İskoçya'daveremile boğuşurken 1947-1948 yılları arasında yazmıştır.
Zamyatin'inBizadlı eserinden esinlenen bu roman ilk başta "Avrupa'daki Son Adam" (The Last Man in Europe) ismiyle yazılmıştır.ABDveBirleşik Krallık'taki yayımcısı (roman bu iki ülkede aynı anda satışa sunulmuştur) pazarlama açısından romanın adınıBin Dokuz Yüz Seksen Dört'e (Nineteen Eighty-Four) çevirmiştir. Roman ilk kez 8 Haziran 1949'da basılmıştır.
Kitapsosyalizmkarşıtı olarak suçlanmıştır, ancak Orwell buna karşı çıkmıştır. 16 Haziran 1949'da yaptığı açıklamada Orwell şöyle konuşmuştur: "Yeni romanımda [Bin Dokuz Yüz Seksen Dört] sosyalizme ya da (bir destekçisi olduğum)Britanya İşçi Partisi'ne bir saldırıkastetmedim, ama merkezileştirilmiş bir ekonominin yol açabileceği ve hâlenkomünizmvefaşizmdekısmen gerçekleşmiş olan bozukluklara değindim... Kitabın konusunun Britanya'da geçmesi İngilizce konuşanırklarındoğuştan diğerlerine göre daha üstün olmadığını vekarşı konulmadığı takdirdetotalitarizmin herhangi bir yerde zafer kazanabileceğini vurgulamak içindir."
Romanındistopikdünyasındatotaliterbir merkezi tekpartininyönetiminde korku,propagandavebeyin yıkamaile halk ve hayatımanipüleedilmektedir. Roman daha sonra ünlenecekBüyük BiraderveDüşünce Polisigibi kavramları içermektedir.20. yüzyılınen etkili romanlarından biri olmasının yanı sıra satış anlamında da çok başarılı olmuştur.
Aldous Huxley'inCesur Yeni Dünyaisimli romanıyla birlikte,Bin Dokuz Yüz Seksen Dörtİngilizce edebiyatınilk ve en ünlü anti-ütopikedebieserlerindendir.Bin Dokuz Yüz Seksen Dörtve içerdiğiterminolojimahremiyet tartışmalarında sıklıkla ortaya atılmış ve kalıplaşmıştır. Kitap birçok farklı dile çevrilmiştir. Türkiye'deCan Yayınlarıtarafından Türkçe olarak basılmıştır.
Bu roman aynı zamanda 1984 yılındabeyaz perdeyeuyarlanmıştır.
Kitaptakiçiftdüşüntekniğiyle karşıt kavramlar bir arada kullanılarak kişinin bariz gerçeğe aykırı olanı kabul etmesi beklenir. Zira, kitaptaki düzende merkezi tek partiye bağlılığını göstermesi için insanın gerekirseaklaaykırı olanı bile doğru bellemesi gerekir.
Orwell, romanı İskoçya'daveremile boğuşurken 1947-1948 yılları arasında yazmıştır.
Zamyatin'inBizadlı eserinden esinlenen bu roman ilk başta "Avrupa'daki Son Adam" (The Last Man in Europe) ismiyle yazılmıştır.ABDveBirleşik Krallık'taki yayımcısı (roman bu iki ülkede aynı anda satışa sunulmuştur) pazarlama açısından romanın adınıBin Dokuz Yüz Seksen Dört'e (Nineteen Eighty-Four) çevirmiştir. Roman ilk kez 8 Haziran 1949'da basılmıştır.
Kitapsosyalizmkarşıtı olarak suçlanmıştır, ancak Orwell buna karşı çıkmıştır. 16 Haziran 1949'da yaptığı açıklamada Orwell şöyle konuşmuştur: "Yeni romanımda [Bin Dokuz Yüz Seksen Dört] sosyalizme ya da (bir destekçisi olduğum)Britanya İşçi Partisi'ne bir saldırıkastetmedim, ama merkezileştirilmiş bir ekonominin yol açabileceği ve hâlenkomünizmvefaşizmdekısmen gerçekleşmiş olan bozukluklara değindim... Kitabın konusunun Britanya'da geçmesi İngilizce konuşanırklarındoğuştan diğerlerine göre daha üstün olmadığını vekarşı konulmadığı takdirdetotalitarizmin herhangi bir yerde zafer kazanabileceğini vurgulamak içindir."
Romanındistopikdünyasındatotaliterbir merkezi tekpartininyönetiminde korku,propagandavebeyin yıkamaile halk ve hayatımanipüleedilmektedir. Roman daha sonra ünlenecekBüyük BiraderveDüşünce Polisigibi kavramları içermektedir.20. yüzyılınen etkili romanlarından biri olmasının yanı sıra satış anlamında da çok başarılı olmuştur.
Aldous Huxley'inCesur Yeni Dünyaisimli romanıyla birlikte,Bin Dokuz Yüz Seksen Dörtİngilizce edebiyatınilk ve en ünlü anti-ütopikedebieserlerindendir.Bin Dokuz Yüz Seksen Dörtve içerdiğiterminolojimahremiyet tartışmalarında sıklıkla ortaya atılmış ve kalıplaşmıştır. Kitap birçok farklı dile çevrilmiştir. Türkiye'deCan Yayınlarıtarafından Türkçe olarak basılmıştır.
Bu roman aynı zamanda 1984 yılındabeyaz perdeyeuyarlanmıştır.
Kitaptakiçiftdüşüntekniğiyle karşıt kavramlar bir arada kullanılarak kişinin bariz gerçeğe aykırı olanı kabul etmesi beklenir. Zira, kitaptaki düzende merkezi tek partiye bağlılığını göstermesi için insanın gerekirseaklaaykırı olanı bile doğru bellemesi gerekir.