Zengin ve köklü kültürümüzün temel öğelerinden biri olan bağlama enstrümanı; bünyesinde kendine has çalım teknikleri, karakteristik ses yapıları, notaların Türk müziği armonisi ve tonal armoni yapıları içerisinde çok seslendirilerek zenginleştirilmiş duyumları barındırır.
Bu çalışma; Türk müzik kültürü ve dünya kültür mirası içerisinde önemli yeri ve değeri olan bağlamanın eğitimi yapılırken çalım teknikleri ve karakteristiklerine odaklanması bakımından alanda yapılan ilk çalışma örneklerindendir.
Bu çalışma; geleneksel yapı içerisinde planlı, programlı ve amaçlı olarak çağdaş eğitim metotlarıyla hazırlanması, az sayıdaki etütler ile hedeflenen çalım teknikleri ve karakteristiklerine odaklanması, çalım teknikleri, parmak numarası notasyonu açıkça belirtilerek tekrar notaya alınarak oluşturulan yeni bir repertuar (bağlama eğitimi dağarı) olması bakımından müzik ve bağlama eğitimi alanında yapılan ilk çalışma örneğidir.
Zengin ve köklü kültürümüzün temel öğelerinden biri olan bağlama enstrümanı; bünyesinde kendine has çalım teknikleri, karakteristik ses yapıları, notaların Türk müziği armonisi ve tonal armoni yapıları içerisinde çok seslendirilerek zenginleştirilmiş duyumları barındırır.
Bu çalışma; Türk müzik kültürü ve dünya kültür mirası içerisinde önemli yeri ve değeri olan bağlamanın eğitimi yapılırken çalım teknikleri ve karakteristiklerine odaklanması bakımından alanda yapılan ilk çalışma örneklerindendir.
Bu çalışma; geleneksel yapı içerisinde planlı, programlı ve amaçlı olarak çağdaş eğitim metotlarıyla hazırlanması, az sayıdaki etütler ile hedeflenen çalım teknikleri ve karakteristiklerine odaklanması, çalım teknikleri, parmak numarası notasyonu açıkça belirtilerek tekrar notaya alınarak oluşturulan yeni bir repertuar (bağlama eğitimi dağarı) olması bakımından müzik ve bağlama eğitimi alanında yapılan ilk çalışma örneğidir.