Kuru akıl, akıl nimetinden mahrum olmanın delili. Kuru akılla yöneleceğimiz her iş akâmete mahkûm ve; "Sır idrâki"ne ulaşmanın engeli. Hadîs-i Şerîfler de Zaman Üstü Mânâ ifâde ediyor olmaları bakımından, kuru akla değil, Zevken İdrâk'e mevzudurlar... Bu istikamet muhafaza edilemediği takdirde, Hadîs-i Şerîfler, içinden incisi düşmüş istiridye kabukları gibi kalırlar ki, şahıslar nezdinde "sırrı olmayan kelâm"a dönüşürler hikmetini dikkate almalı değil miyiz?
Kuru akıl, akıl nimetinden mahrum olmanın delili. Kuru akılla yöneleceğimiz her iş akâmete mahkûm ve; "Sır idrâki"ne ulaşmanın engeli. Hadîs-i Şerîfler de Zaman Üstü Mânâ ifâde ediyor olmaları bakımından, kuru akla değil, Zevken İdrâk'e mevzudurlar... Bu istikamet muhafaza edilemediği takdirde, Hadîs-i Şerîfler, içinden incisi düşmüş istiridye kabukları gibi kalırlar ki, şahıslar nezdinde "sırrı olmayan kelâm"a dönüşürler hikmetini dikkate almalı değil miyiz?