1960-70 döneminde Türk sinemasının da toplumsal olaylardan ve gelişmelerden etkilenen, toplumsal yapıyı olumlayan ya da eleştiren, ülkenin değişen koşulları içinde insanın ve insan ilişkilerinin durumunu ortaya koyan önemli bir iletişim aracı olarak toplumsal yaşamda yer aldığı görülmektedir. 1960 ihtilali ile birlikte toplumdaki yeni oluşumların yorumlanıp, yansıtılmasıyla bir bakıma sinemada Türk toplumsal gerçekçiliğinin ilk örnekleri bu dönemde verilmiştir.
Sanayileşmenin ve köyden kente göç akımının hızlandığı bu dönemde, toplumda meydana gelen bütün değişimler sinemaya toplumsal gerçekçi filmler olarak yansımıştır. Bu kitapta 1960-1970 dönemi Türk sinemasının, kültürel yapıyla etkileşim süreci içinde genel yapısı ortaya konuldu. Sinemada aile konusu incelenerek toplumsal değişimin ailedeki görüntüsü, sinema - toplum ilişkisi açısından ele alındı.
1960-70 döneminde Türk sinemasının da toplumsal olaylardan ve gelişmelerden etkilenen, toplumsal yapıyı olumlayan ya da eleştiren, ülkenin değişen koşulları içinde insanın ve insan ilişkilerinin durumunu ortaya koyan önemli bir iletişim aracı olarak toplumsal yaşamda yer aldığı görülmektedir. 1960 ihtilali ile birlikte toplumdaki yeni oluşumların yorumlanıp, yansıtılmasıyla bir bakıma sinemada Türk toplumsal gerçekçiliğinin ilk örnekleri bu dönemde verilmiştir.
Sanayileşmenin ve köyden kente göç akımının hızlandığı bu dönemde, toplumda meydana gelen bütün değişimler sinemaya toplumsal gerçekçi filmler olarak yansımıştır. Bu kitapta 1960-1970 dönemi Türk sinemasının, kültürel yapıyla etkileşim süreci içinde genel yapısı ortaya konuldu. Sinemada aile konusu incelenerek toplumsal değişimin ailedeki görüntüsü, sinema - toplum ilişkisi açısından ele alındı.