Acılar Umudun bileğitaşında Kıvılcımlandıkça Gücüne, rengine Işığın direncine ulaşır. Yazılar / Söyleşiler'den oluşan kitapları, Nihat Behram külliyatının en önemli bölümlerinde birisidir. Behram'ın yazıları ve söyleşilerinin birinci cildi Özlemin Dili Olsa, ikinci cildi Acının ve Umudun Rengi'dir. Son kırk yılımızın kültür, demokrasi ve özgürlük mücadelesine, resmi tarih dışında bir perspektif arayanlara, bu süreci devrimci bir aydın ruhuyla solumuş olan Behram'ın eserleri önemli birer kaynaktır. Aynı zamanda sanat-kültür emekçiliğinin ders kitabıdır. Acının ve Umudun Rengi de Özlemin Dili Olsa gibi bize son kırk yıllık sürecimizin, bu süreçte verilen devrimci kültür, demokrasi ve özgürlük mücadelesinin, inandığı yolda baş eğmez bir yazarın düşünce, tutum ve duyarlığıyla tanıklığını yapıyor. "Devrim", Nihat Behram'ın ana izleklerindendir. Şair, ezilenlerin, yoksulların yazgısını kaygı edindiği için, "siyasal" alandan uzak durmaz. "Yazınsal / poetik" alanla "siyasal" alan birliktedir onda. "Estetik" olanın diyalektiği ile "eylemsel" olanın diyalektiği örtüşür. Bu güzel buluşma, bize, nesnelerden duyduğumuz haz'dan daha önemli bir şeyler söyler: Düşünce'den duyduğumuz haz! - Leyla Şahin
Acılar Umudun bileğitaşında Kıvılcımlandıkça Gücüne, rengine Işığın direncine ulaşır. Yazılar / Söyleşiler'den oluşan kitapları, Nihat Behram külliyatının en önemli bölümlerinde birisidir. Behram'ın yazıları ve söyleşilerinin birinci cildi Özlemin Dili Olsa, ikinci cildi Acının ve Umudun Rengi'dir. Son kırk yılımızın kültür, demokrasi ve özgürlük mücadelesine, resmi tarih dışında bir perspektif arayanlara, bu süreci devrimci bir aydın ruhuyla solumuş olan Behram'ın eserleri önemli birer kaynaktır. Aynı zamanda sanat-kültür emekçiliğinin ders kitabıdır. Acının ve Umudun Rengi de Özlemin Dili Olsa gibi bize son kırk yıllık sürecimizin, bu süreçte verilen devrimci kültür, demokrasi ve özgürlük mücadelesinin, inandığı yolda baş eğmez bir yazarın düşünce, tutum ve duyarlığıyla tanıklığını yapıyor. "Devrim", Nihat Behram'ın ana izleklerindendir. Şair, ezilenlerin, yoksulların yazgısını kaygı edindiği için, "siyasal" alandan uzak durmaz. "Yazınsal / poetik" alanla "siyasal" alan birliktedir onda. "Estetik" olanın diyalektiği ile "eylemsel" olanın diyalektiği örtüşür. Bu güzel buluşma, bize, nesnelerden duyduğumuz haz'dan daha önemli bir şeyler söyler: Düşünce'den duyduğumuz haz! - Leyla Şahin