19. yüzyılın sonuna kadar devam eden köle ticareti, insanlık tarihinin en büyük trajedilerinden biri olarak kabul edilmektedir. Osmanlı Devleti de başta Avrupa ve Amerika kıtalarında hüküm süren kölelik olgusu ve ticaretinin dışında kalmamış, Anadolu'ya; Etiyopya, Sudan, Bornu, Bagirmi ve Vaday gibi orta ve doğu Afrika ülkelerinden ve Sahra-altı bölgelerden köle ticareti yoluyla pek çok köle getirilmiştir. Bugün Afro-Türkler en az dört kuşaktır Batı Ege'de; İzmir/Torbalı, Bayındır, Tire merkez ve köyleri, Aydın/Germencik, Söke, Bağarası, Muğla/Bafa, Milas, Ula, Köyceğiz, Ortaca, Dalyan ve Dalaman, Manisa/Gölmarmara, Marmara bölgesinde; Balıkesir/Ayvalık, Akdeniz bölgesinde; Antalya/Kundu ve Adana bölgesinin güneyinden batısına, oradan da kuzeye doğru ilerleyen yerleşim birimlerinde yaşamaktadırlar. Bu çalışmada İzmir merkezi ile Torbalı ve Tire ilçelerinde yaşamakta olan Afro-Türklerin etnik kökenleri, göç hikâyeleri, kimlikleri ve kimlik inşa süreçleri araştırılarak Türk sosyo-kültürel yapısında biraz olsun "görünür" ve "bilinir" olmaları sağlanmaya çalışılmıştır.
19. yüzyılın sonuna kadar devam eden köle ticareti, insanlık tarihinin en büyük trajedilerinden biri olarak kabul edilmektedir. Osmanlı Devleti de başta Avrupa ve Amerika kıtalarında hüküm süren kölelik olgusu ve ticaretinin dışında kalmamış, Anadolu'ya; Etiyopya, Sudan, Bornu, Bagirmi ve Vaday gibi orta ve doğu Afrika ülkelerinden ve Sahra-altı bölgelerden köle ticareti yoluyla pek çok köle getirilmiştir. Bugün Afro-Türkler en az dört kuşaktır Batı Ege'de; İzmir/Torbalı, Bayındır, Tire merkez ve köyleri, Aydın/Germencik, Söke, Bağarası, Muğla/Bafa, Milas, Ula, Köyceğiz, Ortaca, Dalyan ve Dalaman, Manisa/Gölmarmara, Marmara bölgesinde; Balıkesir/Ayvalık, Akdeniz bölgesinde; Antalya/Kundu ve Adana bölgesinin güneyinden batısına, oradan da kuzeye doğru ilerleyen yerleşim birimlerinde yaşamaktadırlar. Bu çalışmada İzmir merkezi ile Torbalı ve Tire ilçelerinde yaşamakta olan Afro-Türklerin etnik kökenleri, göç hikâyeleri, kimlikleri ve kimlik inşa süreçleri araştırılarak Türk sosyo-kültürel yapısında biraz olsun "görünür" ve "bilinir" olmaları sağlanmaya çalışılmıştır.