Mekke cahiliye toplumunun içinde yüzdüğü sefaleti,insanların ahlaki,siyasi,ekonomik ve sosyal yönden düştükleri derekeyi düşünelim…Böyle bir ortamdan Hz. Muhammed (sav)kısa bir sürede tevhid,adalet ,özgürlük ,ve aşk temelinde toplumsal bir bilinç inşa etti.Bu bilinç,gerçekleştirildiği değişim ve dönüşümün motor gücüydü.
Her türlü toplumsal hastalığa mübtela,puta tapacak kadar ilkel,kızlarını yüz karası diye diri diri toprağa gömecek kadar gaddar ve zalim bir topluluğu dünyaya tevhid ,adalet ve özgürlük sunar hale getirdi.Bu değişim ve dönüşümün temelinde ,Elest Bezmi'nde verilen ahde rücu edip gereklerini ifa vardır. Fıtrata dönüş,insaniyete dönüştür.Aksi taktirde insanlar fıtrattan uzaklaştıkları ölçüde hayvanlaşmaya ,hatta onlardan da aşağı bir konuma düşmeye yüz tutarlar .
Mekke cahiliye toplumunun içinde yüzdüğü sefaleti,insanların ahlaki,siyasi,ekonomik ve sosyal yönden düştükleri derekeyi düşünelim…Böyle bir ortamdan Hz. Muhammed (sav)kısa bir sürede tevhid,adalet ,özgürlük ,ve aşk temelinde toplumsal bir bilinç inşa etti.Bu bilinç,gerçekleştirildiği değişim ve dönüşümün motor gücüydü.
Her türlü toplumsal hastalığa mübtela,puta tapacak kadar ilkel,kızlarını yüz karası diye diri diri toprağa gömecek kadar gaddar ve zalim bir topluluğu dünyaya tevhid ,adalet ve özgürlük sunar hale getirdi.Bu değişim ve dönüşümün temelinde ,Elest Bezmi'nde verilen ahde rücu edip gereklerini ifa vardır. Fıtrata dönüş,insaniyete dönüştür.Aksi taktirde insanlar fıtrattan uzaklaştıkları ölçüde hayvanlaşmaya ,hatta onlardan da aşağı bir konuma düşmeye yüz tutarlar .