Ahlak Bilinci İhlas ve ihsan

Stok Kodu:
3990000078432
Boyut:
14.00x21.00
Sayfa Sayısı:
216
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%20 indirimli
28,00
22,40
3990000078432
421049
Ahlak Bilinci
Ahlak Bilinci İhlas ve ihsan
22.40

Şems Suresi 7'den 10'a kadar olan ayetlerde, her bir insanın kendisindebulunan olumsuz duygu ve dürtüleri tezkiye etmesi gerektiği; Bakara Suresi 129 ve 151, Ali İmran Suresi 164 ve Cuma Suresi 2. ayetlerde ise, peygamberimizin ashabına kitabı ve hikmeti öğrettiği ve onları arındırdığı belirtilmiştir.

Buradan, nefs tezkiyesinin, Peygamberimizin öğrettiği kitap ve hikmet ile her bir Müslüman'ın iç dünyasında gerçekleştirilecek bir süreç olduğunu söyleyebiliriz. Tevbe Suresi 108. ayette, Peygamberimizin ashabı ile beraberliğinin ve toplu ibadetlerinin; onların dıştan bilinen dış kirlerden (içki, kumar, çirkin söz gibi) temizlenmelerine vesile olduğunu anlıyoruz. İç kirler (kibir, hased vs) ise, kişinin kulluk mücadelesi sürecinde, iç dünyasında gerçekleştireceği kişisel tezkiye süreci ile giderilebilecek kirler olup; bu tezkiyenin esası Kur'an'da, pratiği nebevi sünnettedir.

Derdimiz sadece bu dünyada bir şeyler kazanmaksa, bunun için İslam'ı ve kulluğu kullanmamıza gerek yok, başka yollarla daha çok şeyler kazanabiliriz. Derdimiz, sadece Allah'ın rızasını ve cenneti kazanmaksa; Ahlak konusu bizim için mutlak ve vazgeçilmez bir öneme sahiptir.





Şems Suresi 7'den 10'a kadar olan ayetlerde, her bir insanın kendisindebulunan olumsuz duygu ve dürtüleri tezkiye etmesi gerektiği; Bakara Suresi 129 ve 151, Ali İmran Suresi 164 ve Cuma Suresi 2. ayetlerde ise, peygamberimizin ashabına kitabı ve hikmeti öğrettiği ve onları arındırdığı belirtilmiştir.

Buradan, nefs tezkiyesinin, Peygamberimizin öğrettiği kitap ve hikmet ile her bir Müslüman'ın iç dünyasında gerçekleştirilecek bir süreç olduğunu söyleyebiliriz. Tevbe Suresi 108. ayette, Peygamberimizin ashabı ile beraberliğinin ve toplu ibadetlerinin; onların dıştan bilinen dış kirlerden (içki, kumar, çirkin söz gibi) temizlenmelerine vesile olduğunu anlıyoruz. İç kirler (kibir, hased vs) ise, kişinin kulluk mücadelesi sürecinde, iç dünyasında gerçekleştireceği kişisel tezkiye süreci ile giderilebilecek kirler olup; bu tezkiyenin esası Kur'an'da, pratiği nebevi sünnettedir.

Derdimiz sadece bu dünyada bir şeyler kazanmaksa, bunun için İslam'ı ve kulluğu kullanmamıza gerek yok, başka yollarla daha çok şeyler kazanabiliriz. Derdimiz, sadece Allah'ın rızasını ve cenneti kazanmaksa; Ahlak konusu bizim için mutlak ve vazgeçilmez bir öneme sahiptir.





Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat