Allah'ın sayısız lütuf ve ihsânına tevekkül, şahsi kuvvet ve kudretimizin yokluğunu itiraf ederek, her sözde ve her anda O'nun kuvvet ve yardımına güvenerek gaye ve maksadımıza yöneldim. Maksat ve gayelerimizin hakikatini bilen yüce Rabbimizden yardım niyaz ediyoruz. O, her şeye gücü yetendir. Bu kitap, hikmet-i ameliye'den (pratik ahlâktan) üç bölümü içine alır. Her bölüm konusundan bellidir, bazı ön bilgilere dayalıdır. Bu sebeple, bu üç bölüme de şamil bir mukaddime sunduk. Şimdi şu bilinsin ki, bir maksada ulaşmak için harekete geçmek isteğe bağlıdır. Her isteğe bağlı iş de iki şeye dayanır. Nitekim bu, akli ilimlerce de böyledir. 1. Bir şeyin mahiyetinin ne olduğu, ya tamamen ya da kısmen bilinmelidir. 2. Bir şeyin faydası olduğunda, zihinde bir bilgi meydana gelmelidir. Her ilmin prensipleri ve dayandığı ön bilgiler vardır. Bu, bilenlerle bellidir. Biz bu ilmin (ahlâk ilminin) dayandığı temelleri, yerine göre, kısa veya geniş olarak mukaddimede belirttik.
Allah'ın sayısız lütuf ve ihsânına tevekkül, şahsi kuvvet ve kudretimizin yokluğunu itiraf ederek, her sözde ve her anda O'nun kuvvet ve yardımına güvenerek gaye ve maksadımıza yöneldim. Maksat ve gayelerimizin hakikatini bilen yüce Rabbimizden yardım niyaz ediyoruz. O, her şeye gücü yetendir. Bu kitap, hikmet-i ameliye'den (pratik ahlâktan) üç bölümü içine alır. Her bölüm konusundan bellidir, bazı ön bilgilere dayalıdır. Bu sebeple, bu üç bölüme de şamil bir mukaddime sunduk. Şimdi şu bilinsin ki, bir maksada ulaşmak için harekete geçmek isteğe bağlıdır. Her isteğe bağlı iş de iki şeye dayanır. Nitekim bu, akli ilimlerce de böyledir. 1. Bir şeyin mahiyetinin ne olduğu, ya tamamen ya da kısmen bilinmelidir. 2. Bir şeyin faydası olduğunda, zihinde bir bilgi meydana gelmelidir. Her ilmin prensipleri ve dayandığı ön bilgiler vardır. Bu, bilenlerle bellidir. Biz bu ilmin (ahlâk ilminin) dayandığı temelleri, yerine göre, kısa veya geniş olarak mukaddimede belirttik.