“Çoğu sanat tarihçileri öncelikle sanatçının kişiliği ile ilgilenmiş ama sanat eserinin ortaya serebileceği manevi gerçeğe gözlerini kapamıştır. Onların kavramaya çalıştıkları böyle bir sanatsal ifadeye neden olan psikolojik dürtüdür. Şimdi bireycilik ya da psikolojizm olarak adlandırabileceğimiz bu akım, hiçbir zaman bireysel sorunların ya da deneyimlerin sahnesi olmamış İslam sanatının ruhundan olabildiğince uzaktır. Müslüman sanatçı, ilahi kanunlara boyun eğmesi sayesinde güzelliği üretenin ya da yaratanın kendisi olmadığının; bir sanat eserinin ancak kainatta mevcut düzene itaat ettiği oranda güzel olduğu ve bu yüzden evrensel güzelliği yansıttığı gerçeğinin her zaman bilincindedir: elhamdulillahi vahdehu. Bütün prometeci yaklaşımları dışlayan bu bilinç daha çok İslam sanatına yüce ve kişilerüstü bir nitelik kazandırır. İslam düşüncesine göre sanat, semavatın hareketine hükmeden yasalar kadar kişilerüstü olduğunda, insana Allah'ı tanıtır."
“Çoğu sanat tarihçileri öncelikle sanatçının kişiliği ile ilgilenmiş ama sanat eserinin ortaya serebileceği manevi gerçeğe gözlerini kapamıştır. Onların kavramaya çalıştıkları böyle bir sanatsal ifadeye neden olan psikolojik dürtüdür. Şimdi bireycilik ya da psikolojizm olarak adlandırabileceğimiz bu akım, hiçbir zaman bireysel sorunların ya da deneyimlerin sahnesi olmamış İslam sanatının ruhundan olabildiğince uzaktır. Müslüman sanatçı, ilahi kanunlara boyun eğmesi sayesinde güzelliği üretenin ya da yaratanın kendisi olmadığının; bir sanat eserinin ancak kainatta mevcut düzene itaat ettiği oranda güzel olduğu ve bu yüzden evrensel güzelliği yansıttığı gerçeğinin her zaman bilincindedir: elhamdulillahi vahdehu. Bütün prometeci yaklaşımları dışlayan bu bilinç daha çok İslam sanatına yüce ve kişilerüstü bir nitelik kazandırır. İslam düşüncesine göre sanat, semavatın hareketine hükmeden yasalar kadar kişilerüstü olduğunda, insana Allah'ı tanıtır."