Bilgi, akılla elde edilir. Fakat akıl, bir başlangıç bilgisine göre çalışır. Yani akıl, bilgiyi sıfırdan üretemez. Bunun için bir temel başlangıç yetileri olmalıdır. Bir başka ifade ile akıl doğuştan bir bilgiye sahiptir. Bilgi ilk olarak var olan şeylerin bilgisidir ve akıl, varlıkla ilişki kurup bu bilgileri alabilmek içim bir takım temel yetilere sahip olmalıdır. Bu yetiler; soyutlamalar, genellemeler, çıkarım yapma ve saklamadır. Sonrasında akıl, var olan nesneler, bireyler ve olaylarla ilişkili kurar. Burada ilk olarak varlık, doğruluk, zorunluluk, nedensellik, cevherlik-arazlık, tümellik-tikellik, birlik-çokluk, benzerlik-farklılık gibi bir takım başlangıç bilgileri gerekmektedir. Burada özetle ifade ettiğimiz şeylere, aklın ilk ilkeleri ve ilk bilgileri adını veriyoruz
Bilgi, akılla elde edilir. Fakat akıl, bir başlangıç bilgisine göre çalışır. Yani akıl, bilgiyi sıfırdan üretemez. Bunun için bir temel başlangıç yetileri olmalıdır. Bir başka ifade ile akıl doğuştan bir bilgiye sahiptir. Bilgi ilk olarak var olan şeylerin bilgisidir ve akıl, varlıkla ilişki kurup bu bilgileri alabilmek içim bir takım temel yetilere sahip olmalıdır. Bu yetiler; soyutlamalar, genellemeler, çıkarım yapma ve saklamadır. Sonrasında akıl, var olan nesneler, bireyler ve olaylarla ilişkili kurar. Burada ilk olarak varlık, doğruluk, zorunluluk, nedensellik, cevherlik-arazlık, tümellik-tikellik, birlik-çokluk, benzerlik-farklılık gibi bir takım başlangıç bilgileri gerekmektedir. Burada özetle ifade ettiğimiz şeylere, aklın ilk ilkeleri ve ilk bilgileri adını veriyoruz