Akvaryum, Türk Yahudi Cemaati'nin yayın organı olan Şalom Gazetesi'nde 1991 yılından bu yana siyasi ve editoryal karikatürler çizmiş olan sanatçının yayınlanan 7. karikatür albümü. İki dilde yayınlanan kitapta Rozental, son yıllarda hem gazetedeki köşesi, hem de çeşitli yayın organları ve uluslararası sergiler için çizmiş olduğu siyasi ve toplumsal karikatürleri 6 ayrı konu başlığı altında topluyor. “Avrupalılar”, “Ötekiler”, “Çevreciler”, “Demokratlar”, “Savaşçılar”, “Teröristler” diye adlandırılan bölümlerde, son yıllarda ülkemizi de yakından ilgilendiren evrensel sorunlar, karikatürcünün yalın mizahi çizgileriyle irdelenmekte. Kitabın önsözünü kaleme alan akademisyen-yazar Mehmet Ali Kılıçbay, karikatür çizme sanatını “hamallık” olarak tanımlarken, karikatür sanatı hakkında da ilginç bilgiler veriyor. Kılıçbay, İzel Rozental'in karikatür ve mizah anlayışını ise şu cümlelerle betimliyor: “Arka planda derin bir düşünme eylemi, ön planda azami tasarruf ölçütü içinde müthiş bir ifade zenginliği. Tek bir karikatürü bütün bu söylenenleri doğrulamaya yeterlidir. “Avrupalı” adını taşıyan inanılmaz karikatüründe, İzel Rozental, siyah önlüklü bir çocuk çizmiş, çocuk “Avrupalıyım, Doğruyum, Çalışkanım” diyor. Bu karikatür –kesinlikle öyle- ancak bir dönemlik sosyoloji dersinde anlatılabilecek şeyleri “bir kalemde” söylüyor. Üstelik bu dersin iktisat ve tarih tarafından da desteklenmesi gerekiyor. Ya karanlık içindeki balıkların, korkularını yenmek için “ışık göründü” derlerken, bunun aslında bir kedinin gözleri olması? Hayatlar akıp gidiyor, sonra her yer karanlık! Geride imzalar kalıyor, onlar da tek tük. Bu kitapta büyük bir imzayı göreceksiniz ve onunla aynı ülkenin çocuğu olmaktan ötürü sevineceksiniz.”
Akvaryum, Türk Yahudi Cemaati'nin yayın organı olan Şalom Gazetesi'nde 1991 yılından bu yana siyasi ve editoryal karikatürler çizmiş olan sanatçının yayınlanan 7. karikatür albümü. İki dilde yayınlanan kitapta Rozental, son yıllarda hem gazetedeki köşesi, hem de çeşitli yayın organları ve uluslararası sergiler için çizmiş olduğu siyasi ve toplumsal karikatürleri 6 ayrı konu başlığı altında topluyor. “Avrupalılar”, “Ötekiler”, “Çevreciler”, “Demokratlar”, “Savaşçılar”, “Teröristler” diye adlandırılan bölümlerde, son yıllarda ülkemizi de yakından ilgilendiren evrensel sorunlar, karikatürcünün yalın mizahi çizgileriyle irdelenmekte. Kitabın önsözünü kaleme alan akademisyen-yazar Mehmet Ali Kılıçbay, karikatür çizme sanatını “hamallık” olarak tanımlarken, karikatür sanatı hakkında da ilginç bilgiler veriyor. Kılıçbay, İzel Rozental'in karikatür ve mizah anlayışını ise şu cümlelerle betimliyor: “Arka planda derin bir düşünme eylemi, ön planda azami tasarruf ölçütü içinde müthiş bir ifade zenginliği. Tek bir karikatürü bütün bu söylenenleri doğrulamaya yeterlidir. “Avrupalı” adını taşıyan inanılmaz karikatüründe, İzel Rozental, siyah önlüklü bir çocuk çizmiş, çocuk “Avrupalıyım, Doğruyum, Çalışkanım” diyor. Bu karikatür –kesinlikle öyle- ancak bir dönemlik sosyoloji dersinde anlatılabilecek şeyleri “bir kalemde” söylüyor. Üstelik bu dersin iktisat ve tarih tarafından da desteklenmesi gerekiyor. Ya karanlık içindeki balıkların, korkularını yenmek için “ışık göründü” derlerken, bunun aslında bir kedinin gözleri olması? Hayatlar akıp gidiyor, sonra her yer karanlık! Geride imzalar kalıyor, onlar da tek tük. Bu kitapta büyük bir imzayı göreceksiniz ve onunla aynı ülkenin çocuğu olmaktan ötürü sevineceksiniz.”