Alacakaranlık Dergisi Sayı: 18 Eylül 2018

Stok Kodu:
3990000047808
Boyut:
19.00x27.00
Sayfa Sayısı:
40
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%20 indirimli
9,00
7,20
3990000047808
673141
Alacakaranlık Dergisi Sayı: 18 Eylül 2018
Alacakaranlık Dergisi Sayı: 18 Eylül 2018
7.20

Korku sineması konseptine özel ülkemizdeki tek dergi olan Alacakaranlık Dergi, 18. sayısı olan Eylül sayısıyla raflardaki yerini aldı!

Alacakaranlık'ın 18. sayısının kapağı, Egemen Kum'un Eylül ayında ülkemizde de vizyon görecek The Nun filminden Valak karakterinin illüstrasyonuyla ruhlar dünyasına bir kapı aralıyor. Arka kapakta İspanya'da yaptığı işler Mörtuus Art olarak da bilinen, sayısız metal grubuna albüm kapağı yapmış, sanatçı Raúl Fuentes'in metalci zombi çizimi yer alıyor. Ön iç kapakta ise İtalya'dan Alice Bad Taste'in tasarladığı Alacakaranlık'ın ekim ayında olacak Halloween partisinin afişi bulunuyor.

Alacakaranlık Eylül sayısında Deniz Cansever, The Purge serisinin yeni filmi olan The First Purge filmini; “Mikro Radikal Yapıların Yeniden Organizasyonu ve Çatışması” isimli yazısında ele alıyor. Alper Kaya, son yıllarda oldukça konuşulan Deep Web konusunu ve bunun korku sinemasına uyarlanışını, “İnternetin Karanlık Sularından Beyaz Perdeye: Deep Web” yazısıyla işliyor. Ege Sorkun, “Green Room ve Toplumsal Bir Anomali Olarak Neo-Naziler” yazısında; Jeremy Saulnier'ın filminde Neo-Nazi örgütlerinin bir korku öğesi olarak nasıl kullanıldığını inceliyor. Kaya Özkaracalar, “Jesus Franco'dan Dracula'nın Kızı” yazısında; yönetmenin lezbiyen vampir filmini, dönemin koşullarının ekseninde masaya yatırıyor. Alacakaranlık koleksiyoner röportajları serisine; Beril Köroğlu ve Anıl Koç'un, VHS koleksiyoneri, İyi Kötü Film'in ve Alacakaranlık'ın kurucularından Tolga Demirtaş ile yaptığı röportaj ile devam ediliyor. “Korku Sinemasında Süregelen Kadın Temsiliyetleri” yazı dizisinde Hazal Bayar, geçen sayıda girişini yaptığı, “İstismar Sineması: Jean Rollin Filmleri” bölümüne devam ediyor. Sertaç Koyuncu, korku filmlerindeki farklı müzik anlayışlarına dair bir keşif yolculuğuna çıkarmayı planladığı “Dehşetin Müziği” yazı dizisine “John Carpenter” ile giriş yapıyor. Burak Bayülgen, “Gothic: Karanlık ve Fırtınalı Bir Gece” yazısında; Shelley, Byron ve Polidori gibi edebiyatın en etkin ve orijinal figürlerinin tarihe damga vurmuş eserlerinin nasıl bir panoramada doğduğuna Ken Russell'ın 1986 yapımı filmi Gothic üzerinden değiniyor. Gizem Şimşek Kaya, “Edebiyatta Başlayıp Sinemada Biten Tür: Korku” yazısında; edebiyatımızda korku türündeki romanların izini sürerken, bunlardan korku sinemasına yansıyanları inceliyor ve edebiyat ile korku sineması arasındaki ilişkinin nasıl olması gerektiğini sorguluyor.

Korku sineması konseptine özel ülkemizdeki tek dergi olan Alacakaranlık Dergi, 18. sayısı olan Eylül sayısıyla raflardaki yerini aldı!

Alacakaranlık'ın 18. sayısının kapağı, Egemen Kum'un Eylül ayında ülkemizde de vizyon görecek The Nun filminden Valak karakterinin illüstrasyonuyla ruhlar dünyasına bir kapı aralıyor. Arka kapakta İspanya'da yaptığı işler Mörtuus Art olarak da bilinen, sayısız metal grubuna albüm kapağı yapmış, sanatçı Raúl Fuentes'in metalci zombi çizimi yer alıyor. Ön iç kapakta ise İtalya'dan Alice Bad Taste'in tasarladığı Alacakaranlık'ın ekim ayında olacak Halloween partisinin afişi bulunuyor.

Alacakaranlık Eylül sayısında Deniz Cansever, The Purge serisinin yeni filmi olan The First Purge filmini; “Mikro Radikal Yapıların Yeniden Organizasyonu ve Çatışması” isimli yazısında ele alıyor. Alper Kaya, son yıllarda oldukça konuşulan Deep Web konusunu ve bunun korku sinemasına uyarlanışını, “İnternetin Karanlık Sularından Beyaz Perdeye: Deep Web” yazısıyla işliyor. Ege Sorkun, “Green Room ve Toplumsal Bir Anomali Olarak Neo-Naziler” yazısında; Jeremy Saulnier'ın filminde Neo-Nazi örgütlerinin bir korku öğesi olarak nasıl kullanıldığını inceliyor. Kaya Özkaracalar, “Jesus Franco'dan Dracula'nın Kızı” yazısında; yönetmenin lezbiyen vampir filmini, dönemin koşullarının ekseninde masaya yatırıyor. Alacakaranlık koleksiyoner röportajları serisine; Beril Köroğlu ve Anıl Koç'un, VHS koleksiyoneri, İyi Kötü Film'in ve Alacakaranlık'ın kurucularından Tolga Demirtaş ile yaptığı röportaj ile devam ediliyor. “Korku Sinemasında Süregelen Kadın Temsiliyetleri” yazı dizisinde Hazal Bayar, geçen sayıda girişini yaptığı, “İstismar Sineması: Jean Rollin Filmleri” bölümüne devam ediyor. Sertaç Koyuncu, korku filmlerindeki farklı müzik anlayışlarına dair bir keşif yolculuğuna çıkarmayı planladığı “Dehşetin Müziği” yazı dizisine “John Carpenter” ile giriş yapıyor. Burak Bayülgen, “Gothic: Karanlık ve Fırtınalı Bir Gece” yazısında; Shelley, Byron ve Polidori gibi edebiyatın en etkin ve orijinal figürlerinin tarihe damga vurmuş eserlerinin nasıl bir panoramada doğduğuna Ken Russell'ın 1986 yapımı filmi Gothic üzerinden değiniyor. Gizem Şimşek Kaya, “Edebiyatta Başlayıp Sinemada Biten Tür: Korku” yazısında; edebiyatımızda korku türündeki romanların izini sürerken, bunlardan korku sinemasına yansıyanları inceliyor ve edebiyat ile korku sineması arasındaki ilişkinin nasıl olması gerektiğini sorguluyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat