Bosnalı Hasan Kâfî Akhisârî (ö. 1616), devrinin önde gelen Osmanlı âlimleri arasında yer alır. Müderrislik ve kadılık görevlerinde bulunmuş, çeşitli alanlarda eserler kaleme almıştır. Bu eserler arasında yer alan “Usûlü'l-Hikem fî Nizâmi'l-Âlem”, Osmanlılarda devlet düzenine dair eleştirel analizler içeren, ıslah çözümleri öneren siyasetnâmelerin öncülerinden biridir.
Akhisârî'nin çok yönlü bir âlim olması ve sahip olduğu teorik bilgiyi devlet idaresinde edindiği pratik tecrübe ile birleştirerek özlü bir eser meydana getirmesi sebebiyle Usûlü'l-Hikem, yazıldığı devirden itibaren çok ilgi görmüş, hem ulemânın hem de devlet adamlarının takdirini kazanmış, başta müellifin kendisi tarafından olmak üzere birkaç defa tercüme edilmiş ve daha sonra yazılan siyasetnâmelere de örneklik teşkil etmiştir.
Elinizdeki neşirde, Akhisârî ve eserleri hakkında geniş bir incelemeyle birlikte, Usûlü'l-Hikem'in Arapça aslı ve müellifin Osmanlı Türkçesine yaptığı tercüme esas alınarak eser günümüz diline aktarılmıştır.
Bosnalı Hasan Kâfî Akhisârî (ö. 1616), devrinin önde gelen Osmanlı âlimleri arasında yer alır. Müderrislik ve kadılık görevlerinde bulunmuş, çeşitli alanlarda eserler kaleme almıştır. Bu eserler arasında yer alan “Usûlü'l-Hikem fî Nizâmi'l-Âlem”, Osmanlılarda devlet düzenine dair eleştirel analizler içeren, ıslah çözümleri öneren siyasetnâmelerin öncülerinden biridir.
Akhisârî'nin çok yönlü bir âlim olması ve sahip olduğu teorik bilgiyi devlet idaresinde edindiği pratik tecrübe ile birleştirerek özlü bir eser meydana getirmesi sebebiyle Usûlü'l-Hikem, yazıldığı devirden itibaren çok ilgi görmüş, hem ulemânın hem de devlet adamlarının takdirini kazanmış, başta müellifin kendisi tarafından olmak üzere birkaç defa tercüme edilmiş ve daha sonra yazılan siyasetnâmelere de örneklik teşkil etmiştir.
Elinizdeki neşirde, Akhisârî ve eserleri hakkında geniş bir incelemeyle birlikte, Usûlü'l-Hikem'in Arapça aslı ve müellifin Osmanlı Türkçesine yaptığı tercüme esas alınarak eser günümüz diline aktarılmıştır.