Türkiye Devrimi'nin Önderi Hikmet Kıvılcımlı'nın “Allah Peygamber Kitap” adlı anıt eseri çok yakında Derleniş Yayınları'ndan çıktı.
“Muhammed, Naklî Geleneksel Bilimi baştacı edip Aklî Bilimleri geleneğinin emrine sokarak bilinçaltına bastırdı. Tanrısallaşma Prosesi böyle icap ettiriyordu.
Ancak bu tek yanda ambale olursak yine gerçeği kaçırmış oluruz. Muhammed; aklı, geleneğin emrine bağlarken, aklın üzerinde din kabuğunu bilinç yerine koyarak akıl gelişimini bir ölçüde zincire vurmuş oluyordu. Ama din geleneğini de akılla yoğurup Evrimsel Determinizme, Tarihin Gidiş Kanunlarına bilmeden yaklaştırıyordu.
“Bu durumda İbni Haldun, Muhammed'den 700 yıl sonra, iliklerine dek Müslüman olduğu halde, aklı ve Tarihsel Gidiş Kanunlarını, Naklî Bilimlerden (Geleneksel Teoloji Bilimlerinden; Fıkıh, Hadis, Tefsir vb. den) kurtarmaya, laik olmaya çalışarak Tarih Bilimi'ni kurmaya kalkışır.
Biz Tarihsel Maddeciler 600 yıl sonra, İbni Haldun'u bir adım öteye götüremez miyiz?
“Bunun için iki işi bir arada denemeliyiz:
“1- Naklî-Geleneksel İbrahim Allahçılığının kabuğu altında gelişen Muhammed'in (Kur'an'ın), bilinçaltında işleyen asıl Tarihin madde ve ruhunu bilinçlere çıkarmalıyız.
“2- Böylece modern insanın, bugünkü bizlerin, bilinçaltına bastırılmış din duygularının asıl Evrimsel Kanunlara uzanan köklerini bilinçlere çıkarıp teolojik zincirlerimizden kurtulmayı denemiş oluruz.”
Türkiye Devrimi'nin Önderi Hikmet Kıvılcımlı'nın “Allah Peygamber Kitap” adlı anıt eseri çok yakında Derleniş Yayınları'ndan çıktı.
“Muhammed, Naklî Geleneksel Bilimi baştacı edip Aklî Bilimleri geleneğinin emrine sokarak bilinçaltına bastırdı. Tanrısallaşma Prosesi böyle icap ettiriyordu.
Ancak bu tek yanda ambale olursak yine gerçeği kaçırmış oluruz. Muhammed; aklı, geleneğin emrine bağlarken, aklın üzerinde din kabuğunu bilinç yerine koyarak akıl gelişimini bir ölçüde zincire vurmuş oluyordu. Ama din geleneğini de akılla yoğurup Evrimsel Determinizme, Tarihin Gidiş Kanunlarına bilmeden yaklaştırıyordu.
“Bu durumda İbni Haldun, Muhammed'den 700 yıl sonra, iliklerine dek Müslüman olduğu halde, aklı ve Tarihsel Gidiş Kanunlarını, Naklî Bilimlerden (Geleneksel Teoloji Bilimlerinden; Fıkıh, Hadis, Tefsir vb. den) kurtarmaya, laik olmaya çalışarak Tarih Bilimi'ni kurmaya kalkışır.
Biz Tarihsel Maddeciler 600 yıl sonra, İbni Haldun'u bir adım öteye götüremez miyiz?
“Bunun için iki işi bir arada denemeliyiz:
“1- Naklî-Geleneksel İbrahim Allahçılığının kabuğu altında gelişen Muhammed'in (Kur'an'ın), bilinçaltında işleyen asıl Tarihin madde ve ruhunu bilinçlere çıkarmalıyız.
“2- Böylece modern insanın, bugünkü bizlerin, bilinçaltına bastırılmış din duygularının asıl Evrimsel Kanunlara uzanan köklerini bilinçlere çıkarıp teolojik zincirlerimizden kurtulmayı denemiş oluruz.”