Folklorik bilgilerin, anonim, aşık tarzı ve tasavvufi halk edebiyatı ürünlerinin kaydedildiği cönkler; öncelikle Türk Halk Edebiyatı'nın en önemli kaynaklarındandır. Biyografik çalışmalarda -özellikle aşık/saz şairlerinin ortaya koydukları ürünleri elde etmede- yararlanılan, ancak müstakilden yayınlanmayan defterlerdir.
Amasya Bayezit İl Halk Kütüphanesi'nde muhafaza edilen bu cönkte de Kerem ile Aslı Hikayesi ve Türk Halk Edebiyatı'nın üça lt dalına örneklik eden şiir metinleri yer almaktadır. Bunlar içinde Karacaoğlan, Aşık Ömer, Gevheri gibi tanınmış halk şairlerinin yanı sıra İrfani, İzzeti, Nazifi gibi adı pek duyulmamış halk şairlerinin isimleri ve şiirleri de dikkati çekmektedir.
Türk edebiyatı tarihinin yazılabilmesi ve tam bir değerlendirmeye tabi tutulabilmesi ancak bütün edebi şahsiyetlerimiz ve eserleri ortaya çıktıktan sonra mümkün olabilecektir. Bu bakımdan günümüze ulaşmasını halk içinden çıkan meraklılara borçlu olduğumuz cönklerin mutlaka yayınlanması gerekmektedir.
Folklorik bilgilerin, anonim, aşık tarzı ve tasavvufi halk edebiyatı ürünlerinin kaydedildiği cönkler; öncelikle Türk Halk Edebiyatı'nın en önemli kaynaklarındandır. Biyografik çalışmalarda -özellikle aşık/saz şairlerinin ortaya koydukları ürünleri elde etmede- yararlanılan, ancak müstakilden yayınlanmayan defterlerdir.
Amasya Bayezit İl Halk Kütüphanesi'nde muhafaza edilen bu cönkte de Kerem ile Aslı Hikayesi ve Türk Halk Edebiyatı'nın üça lt dalına örneklik eden şiir metinleri yer almaktadır. Bunlar içinde Karacaoğlan, Aşık Ömer, Gevheri gibi tanınmış halk şairlerinin yanı sıra İrfani, İzzeti, Nazifi gibi adı pek duyulmamış halk şairlerinin isimleri ve şiirleri de dikkati çekmektedir.
Türk edebiyatı tarihinin yazılabilmesi ve tam bir değerlendirmeye tabi tutulabilmesi ancak bütün edebi şahsiyetlerimiz ve eserleri ortaya çıktıktan sonra mümkün olabilecektir. Bu bakımdan günümüze ulaşmasını halk içinden çıkan meraklılara borçlu olduğumuz cönklerin mutlaka yayınlanması gerekmektedir.