Kayıp Zaman bir zamanlar tamamlanmış olsa da, artık öyle değildirve sonraki olağandışı genişleme tarzı, bu zamarısal tamamlamanın, her tamamlama gibi, yalnızca geriye dönüşlü bir yanılsama olduğunu kanıtlar. Bu esere tamamlanmamışlık hissini, belirsizliğin o ürpertisini, kusurlu olanın soluğunu geri vermeliyiz. Kayıp Zaman kapalı birnesne değildir: O bir nesne değildir.""Proust anlatısının yasaları, anlatının kendisi gibi, kısmidir, kusurludur, hatta belki de deli doludur: Bir Kanon'a dönüştürmememiz gereken, oldukça ampirik ve müşterek yasalardır bunlar. Burada kod, tıpkı mesaj gibi, kendi açıkları ve sürprizleriyle gelir.""Semiyotik evren boşluğu sevmez ve olumsallığı adlandırmak zaten ona bir işlev yüklemek, bir anlam vermek demektir. Eleştirmen, sessiz olduğunda bile çok şey söyler. Belki de en iyisi, bizatihi Proust anlatısında olduğu gibi, hiçbir zaman "bitirmemek" olacaktır, ki bu bir anlamda asla başlamamaktır."Gerard Genette (1930-), Fransız eleştirmen ve edebiyat kuramcısı. Geliştirdiği anlatı yöntembilimi dünya çapında bir ilgi gördü. Profesörlüğünü 1967'de Sorbon'dan Fransız Edebiyatı dalında aldı. 1970'te Tzvetan Todorov'ia birlikte Poetique dergisini kurdu ve Editions du Seuil isimli yayınevi için aynı ismi taşıyan bir diziyi yayıma hazırladı. Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales'de araştırma direktörlüğü ve Yale Üniversitesi'nde konuk profesörlük yaptı.
Kayıp Zaman bir zamanlar tamamlanmış olsa da, artık öyle değildirve sonraki olağandışı genişleme tarzı, bu zamarısal tamamlamanın, her tamamlama gibi, yalnızca geriye dönüşlü bir yanılsama olduğunu kanıtlar. Bu esere tamamlanmamışlık hissini, belirsizliğin o ürpertisini, kusurlu olanın soluğunu geri vermeliyiz. Kayıp Zaman kapalı birnesne değildir: O bir nesne değildir.""Proust anlatısının yasaları, anlatının kendisi gibi, kısmidir, kusurludur, hatta belki de deli doludur: Bir Kanon'a dönüştürmememiz gereken, oldukça ampirik ve müşterek yasalardır bunlar. Burada kod, tıpkı mesaj gibi, kendi açıkları ve sürprizleriyle gelir.""Semiyotik evren boşluğu sevmez ve olumsallığı adlandırmak zaten ona bir işlev yüklemek, bir anlam vermek demektir. Eleştirmen, sessiz olduğunda bile çok şey söyler. Belki de en iyisi, bizatihi Proust anlatısında olduğu gibi, hiçbir zaman "bitirmemek" olacaktır, ki bu bir anlamda asla başlamamaktır."Gerard Genette (1930-), Fransız eleştirmen ve edebiyat kuramcısı. Geliştirdiği anlatı yöntembilimi dünya çapında bir ilgi gördü. Profesörlüğünü 1967'de Sorbon'dan Fransız Edebiyatı dalında aldı. 1970'te Tzvetan Todorov'ia birlikte Poetique dergisini kurdu ve Editions du Seuil isimli yayınevi için aynı ismi taşıyan bir diziyi yayıma hazırladı. Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales'de araştırma direktörlüğü ve Yale Üniversitesi'nde konuk profesörlük yaptı.