Bu üç bölgenin masalları üzerinde çalışmamızı yaparken özellikle KÜR nehrini kaynağından akarına doğru takip ettik. Kür nehri Göle ilçesinin Türk Özü köyü yakınlarında, Allahuekber Dağlarının eteklerinden doğar ve Ardahan'ı boydan boya geçtikten sonra Çıldır'a doğru yönelir . Oğuz'un Düzü'nü geçtikten sonra Posof'a doğru kıvrılır. Masalların da bu güzergahı takip eden köylerden derlememizin büyük anlamı vardır. Derlediğimiz masallarda Kürt'lere ait hiçbir kayda rastlayamadık. Göle'den derlediğimiz “Üş Gardaş masalının” Posof üzerinden Türkiye'ye göç eden Ahıska Türk masalı, Oğuz Masalı çıkması işin boyutlarını Ahıska üzerine taşıdı. Bu üç bölgede yaptığımız masal çalışmalarıyla Türk Boylarının yer değiştirmesi ve milli kültürlerini de kendileriyle birlikte taşımaları gerçeğine dikkatimizi çekmiş oldu. Türk Masallarının göçü kesinlikle Doğu'dan batı'ya doğru olmuştur. Masalların Göçü Teorisi şimdiye kadar kesin bir sonuca varılamamış konuların başında gelmektedir.
Bu üç bölgenin masalları üzerinde çalışmamızı yaparken özellikle KÜR nehrini kaynağından akarına doğru takip ettik. Kür nehri Göle ilçesinin Türk Özü köyü yakınlarında, Allahuekber Dağlarının eteklerinden doğar ve Ardahan'ı boydan boya geçtikten sonra Çıldır'a doğru yönelir . Oğuz'un Düzü'nü geçtikten sonra Posof'a doğru kıvrılır. Masalların da bu güzergahı takip eden köylerden derlememizin büyük anlamı vardır. Derlediğimiz masallarda Kürt'lere ait hiçbir kayda rastlayamadık. Göle'den derlediğimiz “Üş Gardaş masalının” Posof üzerinden Türkiye'ye göç eden Ahıska Türk masalı, Oğuz Masalı çıkması işin boyutlarını Ahıska üzerine taşıdı. Bu üç bölgede yaptığımız masal çalışmalarıyla Türk Boylarının yer değiştirmesi ve milli kültürlerini de kendileriyle birlikte taşımaları gerçeğine dikkatimizi çekmiş oldu. Türk Masallarının göçü kesinlikle Doğu'dan batı'ya doğru olmuştur. Masalların Göçü Teorisi şimdiye kadar kesin bir sonuca varılamamış konuların başında gelmektedir.