Asa-Yı Musa'dan Birinci Kısım (On Birinci Şua): Denizli Hapsinin bir nevı müdafaası hükmündeki meyvesi olup aynı zamanda iman ibadet ve tevhide dair önemli meseleleri açıklar ve ispat eder
Meyve Risalesi: On Bir Meseledir
Birincisi: Her gün 24 saatin bir saatini ahirete sarfetmeye vesile olan namaz ibadetinin önemi vurgulanıyor.
İkinci Meselenin Hülasası: Ölümün karşısında takınılacak tavır.
Üçüncü Mesele: Eskişehir hapishanesinin penceresinden lise talebelerinin haline ağlaması.
Dördüncü Mesele: Dünya savaşından daha önemli olan hakikat.
Beşinci Mesele: Gençliğin değerini bilip ona göre davranmak.
Altıncı Mesele: İlimlerin diliyle Allah'ı tanıma.
Yedinci Mesele: Bize ahireti anlat diyen mahpuslara bir izah.
Sekizinci Meselenin bir Hülasası: Ahiret inancının ferdı ve toplumsal hayata faydaları. Birincisi: İnsanın mahiyeti ebediyetle fıtraten alakadardır. İkinci meyvesi ve hayat-ı şahsiyeye bakan bir faydası: Ahirete imanla ölüm bir cennet kapısına dönüşür. Hayat-ı şahsiyeye ait üçüncü bir faydası Dördüncü bir faydası ki insanın hayat-ı içtimaiyesine bakıyor. Birinci Nükte: Cehennemin varlığı hakkında bir değerlendirme. İkinci Nükte: Cehennemin varlığının ve şiddetli azabının rahmete ve adalete zıddiyeti yoktur.
Dokuzuncu Mesele: Cüz'ı bir iman hakikatini inkar etmek küfrü gerektirir. Çünkü iman bir bütündür. Birinci Nokta: Cenab-ı Hakkın varlık delilleri aynı zamanda ahirete işaret ve delildir. İkinci Nokta: Bütün peygamberler ve Kur'an'ın en esaslı unsuru Allah'a ve haşre imandır. Üçüncü Nokta: elhamdü lillah'ın manasını ifade eden bir cümle...
Onuncu Mesele: Emirdağ Çiçeği Kur'an'daki tekrarlara ilgili edilen itirazlara cevap Bu onuncu meseleye bir hatime olarak İki Haşiye Birincisi: Kur'anın hakikı tercümesi mümkün değil. Hatimeden ikinci haşiye: Muhammed'in (a.s.m.) getirdiği nur kainatın yokluk vazifesizlik anlamsızlık perdesini kaldırır. Hüsrev'in Üstadına yazdığı mektup.
On Birinci Mesele: Meleklere iman rüknünün pek çok meyvelerinden küçücük bir meyvesine işaret. Hatime: Felak suresinin bir yönüyle izahı. Bir ihtar: Her bir ayetin çok manaları vardır. Bu sureye ait bir nükte-i i'caziyenin haşiyesidir. On Birinci Meselenin haşiyesinin bir lahikasıdır. ASA-YI MUSA'DAN İKİNCİ KISIM Hüccetü'l-Baliğa Risalesi BİRİNCİ HÜCCET-İ İMANİYE (Ayetü'l-Kübradan). Birinci Makamın Birinci Basamağında: Semavatın Allah'ın varlığına delaleti. İkinci Mertebesinde: Atmosfer ve içindekilerinin Allah'ın varlığına delaleti Üçüncü Mertebesinde: Yerküresi ve içindekilerinin Allah'ın varlığına delaleti.Dördüncü Mertebesinde: Deniz ve nehirlerin Allah'ın varlığına delaleti. Beşinci Mertebesinde: Dağların ve ovaların Allah'ın varlığına delaleti. Altıncı Mertebesinde: Ağaçların ve bitkilerin Allah'ın varlığına delaleti. Yedinci Mertebesinde: Hayvanların ve kuşların Allah'ın varlığına delaleti. Üç hakikati var. Sekizinci Mertebesinde: Peygamberlerin Allah'ın varlığına delaleti. Dokuzuncu Mertebesinde: Alimlerin Allah'ın varlığına delaleti. Onuncu Mertebesinde: Kudsı mürşidlerin Allah'ın varlığına delaleti. On Birinci Mertebesinde: Meleklerin ve ruhı varlıkların Allah'ın varlığına delaleti.
On Üçüncü Mertebesinde: Nurlu akılların ve selim nurani kalplerin Allah'ın varlığına delaleti.
On Dördüncü ve On Beşinci Mertebesi: Vahiy hakikati gelecek şu beş hakikati netice veriyor: Cenab-ı Hakkın beşerin akıl seviyesine göre hitap etmesi. Cenab-ı Hakkın yüce kelamıyla Kendi Zatını tarif etmesi. İnsanların dualarına cevap vermesi Onun yaratıcılığının şe'nidir. Kelam sıfatı ilim ve hayat sıfatının ayrılmaz bir gereğidir. Yüce kelamıyla insanları uyarması uluhiyetinin gereğidir. Ve ilham ile vahyin arasındaki fark.
Birinci Makamın On Altıncı Mertebesinde: Fahr-i Alem olan Muhammed'in (a.s.m.) Allah'ın varlığına delaleti
On Yedinci Mertebesinde: Kur'an'ın vech-i i'cazı ve Allah kelamı olduğunun delilleri.
On Sekizinci Mertebesinde: Kainatın Allah'ın varlığına delaleti.
On Dokuzuncu Mertebesinde: Allah'ın isim ve sıfatlarının Kendi varlığına delaleti.
İKİNCİ HÜCCET-İ İMANİYE (Otuz İkinci Sözden)
Cenab-ı Hakkın Vahdaniyetinin ispatı. Vahdet ve Ehadiyet-i İlahiyeye
Asa-Yı Musa'dan Birinci Kısım (On Birinci Şua): Denizli Hapsinin bir nevı müdafaası hükmündeki meyvesi olup aynı zamanda iman ibadet ve tevhide dair önemli meseleleri açıklar ve ispat eder
Meyve Risalesi: On Bir Meseledir
Birincisi: Her gün 24 saatin bir saatini ahirete sarfetmeye vesile olan namaz ibadetinin önemi vurgulanıyor.
İkinci Meselenin Hülasası: Ölümün karşısında takınılacak tavır.
Üçüncü Mesele: Eskişehir hapishanesinin penceresinden lise talebelerinin haline ağlaması.
Dördüncü Mesele: Dünya savaşından daha önemli olan hakikat.
Beşinci Mesele: Gençliğin değerini bilip ona göre davranmak.
Altıncı Mesele: İlimlerin diliyle Allah'ı tanıma.
Yedinci Mesele: Bize ahireti anlat diyen mahpuslara bir izah.
Sekizinci Meselenin bir Hülasası: Ahiret inancının ferdı ve toplumsal hayata faydaları. Birincisi: İnsanın mahiyeti ebediyetle fıtraten alakadardır. İkinci meyvesi ve hayat-ı şahsiyeye bakan bir faydası: Ahirete imanla ölüm bir cennet kapısına dönüşür. Hayat-ı şahsiyeye ait üçüncü bir faydası Dördüncü bir faydası ki insanın hayat-ı içtimaiyesine bakıyor. Birinci Nükte: Cehennemin varlığı hakkında bir değerlendirme. İkinci Nükte: Cehennemin varlığının ve şiddetli azabının rahmete ve adalete zıddiyeti yoktur.
Dokuzuncu Mesele: Cüz'ı bir iman hakikatini inkar etmek küfrü gerektirir. Çünkü iman bir bütündür. Birinci Nokta: Cenab-ı Hakkın varlık delilleri aynı zamanda ahirete işaret ve delildir. İkinci Nokta: Bütün peygamberler ve Kur'an'ın en esaslı unsuru Allah'a ve haşre imandır. Üçüncü Nokta: elhamdü lillah'ın manasını ifade eden bir cümle...
Onuncu Mesele: Emirdağ Çiçeği Kur'an'daki tekrarlara ilgili edilen itirazlara cevap Bu onuncu meseleye bir hatime olarak İki Haşiye Birincisi: Kur'anın hakikı tercümesi mümkün değil. Hatimeden ikinci haşiye: Muhammed'in (a.s.m.) getirdiği nur kainatın yokluk vazifesizlik anlamsızlık perdesini kaldırır. Hüsrev'in Üstadına yazdığı mektup.
On Birinci Mesele: Meleklere iman rüknünün pek çok meyvelerinden küçücük bir meyvesine işaret. Hatime: Felak suresinin bir yönüyle izahı. Bir ihtar: Her bir ayetin çok manaları vardır. Bu sureye ait bir nükte-i i'caziyenin haşiyesidir. On Birinci Meselenin haşiyesinin bir lahikasıdır. ASA-YI MUSA'DAN İKİNCİ KISIM Hüccetü'l-Baliğa Risalesi BİRİNCİ HÜCCET-İ İMANİYE (Ayetü'l-Kübradan). Birinci Makamın Birinci Basamağında: Semavatın Allah'ın varlığına delaleti. İkinci Mertebesinde: Atmosfer ve içindekilerinin Allah'ın varlığına delaleti Üçüncü Mertebesinde: Yerküresi ve içindekilerinin Allah'ın varlığına delaleti.Dördüncü Mertebesinde: Deniz ve nehirlerin Allah'ın varlığına delaleti. Beşinci Mertebesinde: Dağların ve ovaların Allah'ın varlığına delaleti. Altıncı Mertebesinde: Ağaçların ve bitkilerin Allah'ın varlığına delaleti. Yedinci Mertebesinde: Hayvanların ve kuşların Allah'ın varlığına delaleti. Üç hakikati var. Sekizinci Mertebesinde: Peygamberlerin Allah'ın varlığına delaleti. Dokuzuncu Mertebesinde: Alimlerin Allah'ın varlığına delaleti. Onuncu Mertebesinde: Kudsı mürşidlerin Allah'ın varlığına delaleti. On Birinci Mertebesinde: Meleklerin ve ruhı varlıkların Allah'ın varlığına delaleti.
On Üçüncü Mertebesinde: Nurlu akılların ve selim nurani kalplerin Allah'ın varlığına delaleti.
On Dördüncü ve On Beşinci Mertebesi: Vahiy hakikati gelecek şu beş hakikati netice veriyor: Cenab-ı Hakkın beşerin akıl seviyesine göre hitap etmesi. Cenab-ı Hakkın yüce kelamıyla Kendi Zatını tarif etmesi. İnsanların dualarına cevap vermesi Onun yaratıcılığının şe'nidir. Kelam sıfatı ilim ve hayat sıfatının ayrılmaz bir gereğidir. Yüce kelamıyla insanları uyarması uluhiyetinin gereğidir. Ve ilham ile vahyin arasındaki fark.
Birinci Makamın On Altıncı Mertebesinde: Fahr-i Alem olan Muhammed'in (a.s.m.) Allah'ın varlığına delaleti
On Yedinci Mertebesinde: Kur'an'ın vech-i i'cazı ve Allah kelamı olduğunun delilleri.
On Sekizinci Mertebesinde: Kainatın Allah'ın varlığına delaleti.
On Dokuzuncu Mertebesinde: Allah'ın isim ve sıfatlarının Kendi varlığına delaleti.
İKİNCİ HÜCCET-İ İMANİYE (Otuz İkinci Sözden)
Cenab-ı Hakkın Vahdaniyetinin ispatı. Vahdet ve Ehadiyet-i İlahiyeye