Murat Özyaşar'ın metinleri ileSelçuk Demirel'in desenleri Aslı Gibidir:Diyarbakır Hikâyeleri'nde buluştu.
Yazarlar ve kentler… Italo Calvino'nun Görünmez Kentler'i, OrhanPamuk'un İstanbul'u, Tanpınar'ın Beş Şehir'inin yanında, şimdi MuratÖzyaşar'ın Aslı Gibidir: Diyarbakır Hikâyeleri. Taşıdığı kültürel, siyasi vekişisel tüm anlamlar ve çağrışımlarıyla yazarı büyüten şehir, Diyarbakır… Murat Özyaşar, gidip geldiği iki dil arasında, yazıyla ve şehirle kurduğuözel ilişkiyi dile getiriyor edebi metinlerinde. Parçalar birleştiğinde, bir edebiyatçının yazarlık serüvenini, imge dünyasını, duruşunu onunpenceresinden seyre dalıyoruz.
“Bazı sözcükleri öğrenmenin yaşı vardır. Amma velakin kimi yerlerdeöğrenmenin yaşı daha erkene alınmıştır. Diyarbakır'da doğmuşsanız şayet, diğer yerlerdeki yaşıtlarınıza nazaran bazı sözcüklere erken kayıt yapmak,kimi sözcükleri erken sökmek ve bu sözcüklerle vaktinden evvel tanışmak zorundasınızdır.”
Murat Özyaşar'ın metinleri ileSelçuk Demirel'in desenleri Aslı Gibidir:Diyarbakır Hikâyeleri'nde buluştu.
Yazarlar ve kentler… Italo Calvino'nun Görünmez Kentler'i, OrhanPamuk'un İstanbul'u, Tanpınar'ın Beş Şehir'inin yanında, şimdi MuratÖzyaşar'ın Aslı Gibidir: Diyarbakır Hikâyeleri. Taşıdığı kültürel, siyasi vekişisel tüm anlamlar ve çağrışımlarıyla yazarı büyüten şehir, Diyarbakır… Murat Özyaşar, gidip geldiği iki dil arasında, yazıyla ve şehirle kurduğuözel ilişkiyi dile getiriyor edebi metinlerinde. Parçalar birleştiğinde, bir edebiyatçının yazarlık serüvenini, imge dünyasını, duruşunu onunpenceresinden seyre dalıyoruz.
“Bazı sözcükleri öğrenmenin yaşı vardır. Amma velakin kimi yerlerdeöğrenmenin yaşı daha erkene alınmıştır. Diyarbakır'da doğmuşsanız şayet, diğer yerlerdeki yaşıtlarınıza nazaran bazı sözcüklere erken kayıt yapmak,kimi sözcükleri erken sökmek ve bu sözcüklerle vaktinden evvel tanışmak zorundasınızdır.”