Aynaların giz dolu dünyalarına onları bir yaratış sürecinden geçirmeden nüfuz edilemez; şairin bunu başarabilmesi için yaratıcı gücünü ve düşüncesini aynalara yoğunlaştırarak, kendi rûh momentlerini (özlem, tutku, korku, sevinç, kuşku ve acı gibi) aynaların her ân değişen rûh durumlarıyla özdeşleştirerek, aynaların kimliğinde dışa vurmaya yönelmesi ve bunu yaparken gözlem gücünü kullanması gereklidir.
Daha önce yayınlarımız arasında çıkan Kara Işıldak adlı şiir kitabıyla tanıdığımız Sedat Umran'ın Aynada Gün Doğumu adı altında topladığı şiirleri, şairin yaklaşık elli yıllık şiir serüveninin hülâsası mahiyetinde.
Aynaların giz dolu dünyalarına onları bir yaratış sürecinden geçirmeden nüfuz edilemez; şairin bunu başarabilmesi için yaratıcı gücünü ve düşüncesini aynalara yoğunlaştırarak, kendi rûh momentlerini (özlem, tutku, korku, sevinç, kuşku ve acı gibi) aynaların her ân değişen rûh durumlarıyla özdeşleştirerek, aynaların kimliğinde dışa vurmaya yönelmesi ve bunu yaparken gözlem gücünü kullanması gereklidir.
Daha önce yayınlarımız arasında çıkan Kara Işıldak adlı şiir kitabıyla tanıdığımız Sedat Umran'ın Aynada Gün Doğumu adı altında topladığı şiirleri, şairin yaklaşık elli yıllık şiir serüveninin hülâsası mahiyetinde.