Ayasofya Dergisi Sayı: 24 Kasım 2020

Stok Kodu:
9280000016336
Boyut:
19.50x27.50
Sayfa Sayısı:
200
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
25,00
9280000016336
714345
Ayasofya Dergisi Sayı: 24 Kasım 2020
Ayasofya Dergisi Sayı: 24 Kasım 2020
25.00

Recep Terler yönetiminde “Önce Ayasofya, Sonra Kudüs” sloganıyla çıkan ve yaklaşık 2 yıl önce 24. Sayısıyla yayım hayatını sonlandıran Ayasofya dergisi, bu kez Ayasofya Camii'nin ibadete açılması dolayısıyla, özel olarak hazırlanan 200 sayfalık “Şükür Sayısı” ile okurunu selamlıyor.
Ayasofya Şükür Sayısı
Şükür Sayısı editör yazısının hemen ardından Hasan Aycın'ın çizgisi, Mustafa Kara'nın tarihi ve Derya Paçal'ın çizgisi ile açılıyor. 24 Temmuz tarihli Cuma Hutbesi, 10 Temmuz tarihli Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın konuşması ve infografik çalışmasıyla devam ediyor.
Mehmet Görmez'in, “İslam Medeniyetinde Mabet Hukuku ve Ayasofya” başlıklı bir makalesi bulunuyor. Mustafa Kara, “Cami, Ezan ve İbadet Psikolojisi”ni yazıyor. D. Mehmet Doğan ise “Ayasofya Kubbesini Görme Tarihimiz”i yazıyor. İbrahim Tenekeci, “Hatıralar Eşliğinde Ayasofya” yazısı ve birbirinden güzel eserlerden oluşan “Ayasofya Koleksiyonu” ile katkı sağlıyor. Ahmet Edip Başaran, “Hasletten Vuslata Bir Ayasofya Rüyası” başlıklı yazısıyla; Said Yavuz, “Bekleyin, Biraz Daha Rahmet Yağsın” başlıklı yazısıyla Şükür Sayısı'nda yerini alıyor. Recep Terler ise “Ayasofya Benim Kaderimdir” diyerek Ayasofya serüvenini anlatıyor.
Dursun Ali Tökel, “Divan Şairinin Ayasofya'sı” yazısıyla Divan Edebiyatı şairlerinin bahsettiği Ayasofya'dan okuru haberdar ediyor. Nazire Erbay, “Nabi'nin Ayasofya Redifli Gazelinde Ayasofya'nın Temsil Ettiği Değerler”i yazıyor. Ercan Yıldırım, “Türkiye Merkezli Düşünmenin Adımı Ayasofya Jeopolitiği” yazısıyla yerini alıyor. Mustafa Cemil Efe, “Ayasofya'nın Hüsn-i Hatları” yazısıyla okuru bilgilendiriyor.
Şükür Sayısı'nda iki farklı söyleşi bulunuyor. Üstad Necip Fazıl'ın torunu Şeyma Kısakürek Sönmezocak verdiği cevaplarla okuru bilgilendiriyor. Diğer söyleşi ise Mehmet Dilbaz ile “Esir Ayasofyalar” üzerine.
Salih Turhan, “Ayasofya Camii, Fatih'in Gençlere Mirasıdır” başlıklı yazısıyla dergide yerini alıyor. Demet Tezcan, “Bütün Dünya Fatih Dirildi Sanacak” diyor. Yusuf Bilâl Aydeniz, “Anlam Tasavvuru ve Toplumsal İnşa Arasında Ayasofya” başlıklı bir şükür yazısı yazıyor. Büşra Zişan Erol, “Müjdeler Olsun Filistin!” yazısıyla İstanbul'dan Filistin'e köprü kuruyor. Ömer Faruk Deliktaş, “Ayasofya Camii'nin Kısa Bir Serencâmı” ve Ömer Fatih Andı, “Dokuz Ayasofya'nın En Büyüğü” yazılarıyla Şükür Sayısı'nda yer alıyorlar. Kübra Kara ise “Ayasofya'nın Açılışına Diğer Ülkelerden Gelen Müslümanlar ve Yabancı Basında Ayasofya”yı yazıyor.
Şükür Sayısı'nda iki farklı çeviri bulunuyor. kHalid El-Awaisi'nin, “Ayasofya'nın Fethinden Mescid-i Aksa'nın Fethine” başlıklı yazısını Büşra Zişan Erol çeviriyor. Yavuz Selim Yaylacı ile Mouhamed Gueye ise Şeyh Raid Salah'ın yaptığı “Ayasofya Konuşması”nı çeviriyor.
Şükür Sayısı'nda “Ayasofya'yı Sorduk” başlıklı bir soruşturma bölümü bulunuyor. Bu bölümde Ayasofya Dergisi'nin sorularını; Mahmut Toptaş, Muhammed Emin Yıldırım, İhsan Şenocak, Ali Yalçın, Süleyman Ragıp Yazıcılar, Coşkun Şahin, İsmail Halis, Harun Bobuş ve Yunus Coşkun yanıtlıyor. Yine aynı bölümde Seyyid Ensar'ın sorusunu Hüsnü Baymraoğlu, Görkem Gündüz'ün sorusunu Bülent Yıldırım ve Muhammed Metehan Öztürk'ün sorusunu Nureddin Yıldız cevaplıyor.
Şükür Sayısında “Emek Verenler” başlıklı bir bölüm bulunuyor. Bu bölümde Mustafa Özel, “Sezai Karakoç ve Ayasofya” yazısıyla Sezai Karakoç'un Ayasofya davasını; Siyami Akyel, “Mehmed Şevket Eygi ve Ayasofya Mücadelesi” yazısıyla Mehmed Şevket Eygi'nin Ayasofya davasını; Seyyid Ensar, “Mabetten Selamete Bediüzzaman ve Ayasofya” başlıklı yazısıyla Said Nursi'nin Ayasofya davasını;
Mustafa Başkara ise “Mehmet Akif İnan'ın Ayasofya Davası”nı yazıyor. Harun Yakarer, “İman ve Aksiyon: Recep Terler” yazısıyla dergiye katkı sağlıyor. Bu dosyaya yazılarıyla katkı veren bir diğer isim ise Yusuf Emre Şen.
Hatırat Bölümü, Şükür Sayısı'nda yer alan bir diğer bölüm. Bu bölümde Recep Terler'in “Ayasofya Dergisi'nin İlk Sahibi Sezai Karakoç”; Hazal Sezgin'in, “Çizgim İçin Bir Sığınak”; Muhammed Said Çimen'in, “Yazgımın Hatırası” ve Mehmet Ali Yafez'in “O Gün Geldiğinde” başlıklı hatıratları yer alıyor. Şükür Sayısı'nda yer alan son bölüm ise Ayasofya Dergisi Albümü.
Şükür Sayısı'nın ön kapağında Derya Paçal'ın minyatürü, arka kapağında ise Hattat Mustafa Cemil Efe'nin “kızılelma” çizimi ve açıklaması yer alıyor. Şükür Sayısı'nın ön iç kapağında İsa Terli'nin hilal fotoğrafı arka iç kapağında ise Hazal Sezgin'in çizimi yer alıyor. İbrahim Kalın bir fotoğrafıyla; Dursun Çiçek ise fotoğraflarıyla Şükür Sayısı'nda yer alıyor. Özlem Akgül, Kemal Kurak, Rabia Mukaddes Yiğit, Sıddık Durmaz, Âişe Büşra Çelik, Kübra Kara, Mosquesty sosyal medya hesabı, İsa Terli ve Ömer Fatih Andı fotoğraflarıyla dergiye katkı veren diğer isimler. Hazal Sezgin, Derya Paçal, Ayşe Hilal Sandıkçı ve Miray Aydın ise çizimleriyle dergiye katkı veren isimler.
Şükür Sayısı'nda ayrıca Necip Fazıl Kısakürek'in kalplere işleyen “Ayasofya Hitabesi” ve Sezai Karakoç'un “Ayasofya'nın Anlamı” yazısı da yer alıyor. “Sosyal Medyadan Yankılar”, “Ayasofya Kitaplığı”, “Ayasofya Kitap Vitrini”, “Ayasofya Kapaklı Eski Dergiler” ve “Ayasofya Kapaklı Güncel Dergiler” ise Şükür Sayısı'nda bulunan diğer başlıklar. Ayasofya Şükür Sayısı'nın son sayfası ise okurlarının duygu ve düşüncelerini yazması için ayrılmıştır.

Recep Terler yönetiminde “Önce Ayasofya, Sonra Kudüs” sloganıyla çıkan ve yaklaşık 2 yıl önce 24. Sayısıyla yayım hayatını sonlandıran Ayasofya dergisi, bu kez Ayasofya Camii'nin ibadete açılması dolayısıyla, özel olarak hazırlanan 200 sayfalık “Şükür Sayısı” ile okurunu selamlıyor.
Ayasofya Şükür Sayısı
Şükür Sayısı editör yazısının hemen ardından Hasan Aycın'ın çizgisi, Mustafa Kara'nın tarihi ve Derya Paçal'ın çizgisi ile açılıyor. 24 Temmuz tarihli Cuma Hutbesi, 10 Temmuz tarihli Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın konuşması ve infografik çalışmasıyla devam ediyor.
Mehmet Görmez'in, “İslam Medeniyetinde Mabet Hukuku ve Ayasofya” başlıklı bir makalesi bulunuyor. Mustafa Kara, “Cami, Ezan ve İbadet Psikolojisi”ni yazıyor. D. Mehmet Doğan ise “Ayasofya Kubbesini Görme Tarihimiz”i yazıyor. İbrahim Tenekeci, “Hatıralar Eşliğinde Ayasofya” yazısı ve birbirinden güzel eserlerden oluşan “Ayasofya Koleksiyonu” ile katkı sağlıyor. Ahmet Edip Başaran, “Hasletten Vuslata Bir Ayasofya Rüyası” başlıklı yazısıyla; Said Yavuz, “Bekleyin, Biraz Daha Rahmet Yağsın” başlıklı yazısıyla Şükür Sayısı'nda yerini alıyor. Recep Terler ise “Ayasofya Benim Kaderimdir” diyerek Ayasofya serüvenini anlatıyor.
Dursun Ali Tökel, “Divan Şairinin Ayasofya'sı” yazısıyla Divan Edebiyatı şairlerinin bahsettiği Ayasofya'dan okuru haberdar ediyor. Nazire Erbay, “Nabi'nin Ayasofya Redifli Gazelinde Ayasofya'nın Temsil Ettiği Değerler”i yazıyor. Ercan Yıldırım, “Türkiye Merkezli Düşünmenin Adımı Ayasofya Jeopolitiği” yazısıyla yerini alıyor. Mustafa Cemil Efe, “Ayasofya'nın Hüsn-i Hatları” yazısıyla okuru bilgilendiriyor.
Şükür Sayısı'nda iki farklı söyleşi bulunuyor. Üstad Necip Fazıl'ın torunu Şeyma Kısakürek Sönmezocak verdiği cevaplarla okuru bilgilendiriyor. Diğer söyleşi ise Mehmet Dilbaz ile “Esir Ayasofyalar” üzerine.
Salih Turhan, “Ayasofya Camii, Fatih'in Gençlere Mirasıdır” başlıklı yazısıyla dergide yerini alıyor. Demet Tezcan, “Bütün Dünya Fatih Dirildi Sanacak” diyor. Yusuf Bilâl Aydeniz, “Anlam Tasavvuru ve Toplumsal İnşa Arasında Ayasofya” başlıklı bir şükür yazısı yazıyor. Büşra Zişan Erol, “Müjdeler Olsun Filistin!” yazısıyla İstanbul'dan Filistin'e köprü kuruyor. Ömer Faruk Deliktaş, “Ayasofya Camii'nin Kısa Bir Serencâmı” ve Ömer Fatih Andı, “Dokuz Ayasofya'nın En Büyüğü” yazılarıyla Şükür Sayısı'nda yer alıyorlar. Kübra Kara ise “Ayasofya'nın Açılışına Diğer Ülkelerden Gelen Müslümanlar ve Yabancı Basında Ayasofya”yı yazıyor.
Şükür Sayısı'nda iki farklı çeviri bulunuyor. kHalid El-Awaisi'nin, “Ayasofya'nın Fethinden Mescid-i Aksa'nın Fethine” başlıklı yazısını Büşra Zişan Erol çeviriyor. Yavuz Selim Yaylacı ile Mouhamed Gueye ise Şeyh Raid Salah'ın yaptığı “Ayasofya Konuşması”nı çeviriyor.
Şükür Sayısı'nda “Ayasofya'yı Sorduk” başlıklı bir soruşturma bölümü bulunuyor. Bu bölümde Ayasofya Dergisi'nin sorularını; Mahmut Toptaş, Muhammed Emin Yıldırım, İhsan Şenocak, Ali Yalçın, Süleyman Ragıp Yazıcılar, Coşkun Şahin, İsmail Halis, Harun Bobuş ve Yunus Coşkun yanıtlıyor. Yine aynı bölümde Seyyid Ensar'ın sorusunu Hüsnü Baymraoğlu, Görkem Gündüz'ün sorusunu Bülent Yıldırım ve Muhammed Metehan Öztürk'ün sorusunu Nureddin Yıldız cevaplıyor.
Şükür Sayısında “Emek Verenler” başlıklı bir bölüm bulunuyor. Bu bölümde Mustafa Özel, “Sezai Karakoç ve Ayasofya” yazısıyla Sezai Karakoç'un Ayasofya davasını; Siyami Akyel, “Mehmed Şevket Eygi ve Ayasofya Mücadelesi” yazısıyla Mehmed Şevket Eygi'nin Ayasofya davasını; Seyyid Ensar, “Mabetten Selamete Bediüzzaman ve Ayasofya” başlıklı yazısıyla Said Nursi'nin Ayasofya davasını;
Mustafa Başkara ise “Mehmet Akif İnan'ın Ayasofya Davası”nı yazıyor. Harun Yakarer, “İman ve Aksiyon: Recep Terler” yazısıyla dergiye katkı sağlıyor. Bu dosyaya yazılarıyla katkı veren bir diğer isim ise Yusuf Emre Şen.
Hatırat Bölümü, Şükür Sayısı'nda yer alan bir diğer bölüm. Bu bölümde Recep Terler'in “Ayasofya Dergisi'nin İlk Sahibi Sezai Karakoç”; Hazal Sezgin'in, “Çizgim İçin Bir Sığınak”; Muhammed Said Çimen'in, “Yazgımın Hatırası” ve Mehmet Ali Yafez'in “O Gün Geldiğinde” başlıklı hatıratları yer alıyor. Şükür Sayısı'nda yer alan son bölüm ise Ayasofya Dergisi Albümü.
Şükür Sayısı'nın ön kapağında Derya Paçal'ın minyatürü, arka kapağında ise Hattat Mustafa Cemil Efe'nin “kızılelma” çizimi ve açıklaması yer alıyor. Şükür Sayısı'nın ön iç kapağında İsa Terli'nin hilal fotoğrafı arka iç kapağında ise Hazal Sezgin'in çizimi yer alıyor. İbrahim Kalın bir fotoğrafıyla; Dursun Çiçek ise fotoğraflarıyla Şükür Sayısı'nda yer alıyor. Özlem Akgül, Kemal Kurak, Rabia Mukaddes Yiğit, Sıddık Durmaz, Âişe Büşra Çelik, Kübra Kara, Mosquesty sosyal medya hesabı, İsa Terli ve Ömer Fatih Andı fotoğraflarıyla dergiye katkı veren diğer isimler. Hazal Sezgin, Derya Paçal, Ayşe Hilal Sandıkçı ve Miray Aydın ise çizimleriyle dergiye katkı veren isimler.
Şükür Sayısı'nda ayrıca Necip Fazıl Kısakürek'in kalplere işleyen “Ayasofya Hitabesi” ve Sezai Karakoç'un “Ayasofya'nın Anlamı” yazısı da yer alıyor. “Sosyal Medyadan Yankılar”, “Ayasofya Kitaplığı”, “Ayasofya Kitap Vitrini”, “Ayasofya Kapaklı Eski Dergiler” ve “Ayasofya Kapaklı Güncel Dergiler” ise Şükür Sayısı'nda bulunan diğer başlıklar. Ayasofya Şükür Sayısı'nın son sayfası ise okurlarının duygu ve düşüncelerini yazması için ayrılmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat