Aydınlı Visâlî, II. Bayezid (1481-1512) ve Yavuz Sultan Selim (1512-1520) devri şairlerinden olup Edirneli Nazmî ve Tatavlalı Mahremî ile birlikte Türkî-i Basît hareketinin en önemli üç temsilcisinden biri olarak gösterilmektedir. O, gelenek dâhilinde yetişen bir şairdir. Günlük dilden gelen rahat ve içten söyleyişleriyle yer yer Türkî-i Basît'e uygun manzumeler kaleme almıştır, ancak şiirlerinin tamamında aynı söyleyiş özelliğini sergileyememiştir. Visâlî, her şeyden önce çok önemli bir nazire şairidir.
4 murabba, 197 gazel, 1 müstezâd, 1 nazm, 2 matla, 4 müfred ve 2 Farsça manzumeden oluşan bu çalışmayla, Visâlî'nin bugüne kadar ele geçmemiş olan divanının önemli bir bölümü araştırmacıların istifadesine sunulmaktadır.
Aydınlı Visâlî, II. Bayezid (1481-1512) ve Yavuz Sultan Selim (1512-1520) devri şairlerinden olup Edirneli Nazmî ve Tatavlalı Mahremî ile birlikte Türkî-i Basît hareketinin en önemli üç temsilcisinden biri olarak gösterilmektedir. O, gelenek dâhilinde yetişen bir şairdir. Günlük dilden gelen rahat ve içten söyleyişleriyle yer yer Türkî-i Basît'e uygun manzumeler kaleme almıştır, ancak şiirlerinin tamamında aynı söyleyiş özelliğini sergileyememiştir. Visâlî, her şeyden önce çok önemli bir nazire şairidir.
4 murabba, 197 gazel, 1 müstezâd, 1 nazm, 2 matla, 4 müfred ve 2 Farsça manzumeden oluşan bu çalışmayla, Visâlî'nin bugüne kadar ele geçmemiş olan divanının önemli bir bölümü araştırmacıların istifadesine sunulmaktadır.