Babil'in yeniden kuruluşu Asarhadonla başlar. Kent içinde yıkılan binaların onarımı, yeni projelerle ilgili Asarhadon'un bıraktığı mektuplar buna en iyi kanıt olarak anlatılır. M.Ö. 1850 civarında Sumuabum adlı bir ağa (bey) Bu kentte Amorit soyunu başlatır. Bu ağa-kraldan sonra gelenler Babil'in genişlemesi için çalıştılar. Amorit(Amori) hanedanın elde ettiği üstünlük bazı siyasal nedenler yüzünden fazla yol almadı.
Tarihte ikinci defa ortaya çıkan Babil kent krallığını egemenliği altında tutan Hammurabi'nin koyduğu yasalarla Babil bütün bölgeye egemen olarak Sümer ülkesine adını koydu. Dini kaynaklarda Nabuka-dnezar. II'nin(Nabu-kudurrı-usur) M.Ö. 597-587 tarihleri arasında Kudüs'ün yıkılmasıyla çoğu Yahudi ırkından insanlar Babil kentine sürülmüşlerdi. Babil'de yaşamaya zorlanan Yahudiler esir olarak getirilen Yahudilerdi. Bu sürülme olayı dinsel kayıtlarda önemli bir yer tutar. Zebur'da kral Hezekiel ile Yeremya'nın kitabında Babil'den söz edilir.
Babil'in yeniden kuruluşu Asarhadonla başlar. Kent içinde yıkılan binaların onarımı, yeni projelerle ilgili Asarhadon'un bıraktığı mektuplar buna en iyi kanıt olarak anlatılır. M.Ö. 1850 civarında Sumuabum adlı bir ağa (bey) Bu kentte Amorit soyunu başlatır. Bu ağa-kraldan sonra gelenler Babil'in genişlemesi için çalıştılar. Amorit(Amori) hanedanın elde ettiği üstünlük bazı siyasal nedenler yüzünden fazla yol almadı.
Tarihte ikinci defa ortaya çıkan Babil kent krallığını egemenliği altında tutan Hammurabi'nin koyduğu yasalarla Babil bütün bölgeye egemen olarak Sümer ülkesine adını koydu. Dini kaynaklarda Nabuka-dnezar. II'nin(Nabu-kudurrı-usur) M.Ö. 597-587 tarihleri arasında Kudüs'ün yıkılmasıyla çoğu Yahudi ırkından insanlar Babil kentine sürülmüşlerdi. Babil'de yaşamaya zorlanan Yahudiler esir olarak getirilen Yahudilerdi. Bu sürülme olayı dinsel kayıtlarda önemli bir yer tutar. Zebur'da kral Hezekiel ile Yeremya'nın kitabında Babil'den söz edilir.