Güven Aydemir
1978 yılında Kars'a bağlı Kozulca köyünde doğru. İlk enstrüman deneyimleri, flüt ve kaval gibi üflemeli çalgılar oldu. Bağlama çalışmalarına ise 1993 yılında İzmir'de başladı. 1997 yılından itibaren çeşitli dernek, vakıf, kültür sanat merkezi ve özel dershanelerde bağlama eğitmenliği yapmaya başladı. 1998 yılında Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı sınavını kazanarak, akademik çalışmalarına da başlamış oldu. 2008 yılında aynı okuldan mezun oldu. Halen İzmir'de, Etnik Kültür Sanat Merkezi'nde (EKSM), etnik müzikleri araştırma, inceleme ve arşivlemeyle müzik çalışmalarına devam etmektedir.
He was born in 1978 in Kozluca, a village of Kars. His first instrumantal experience was blown instruments such as flute and flageolet. He started this works on folk instrument (baglama) in Izmir in 1993. Starting from 1997, he has been an instructor of baglama in many different associations, foundations, leisure centers and private courses. He started his academic career by passing the exam Turkish Music Conservatory / Egean University in 1998. He finished his study at university in 2008. He has been continuing his music studies by studying and archiving ethnic music in Ethnic Culture Art Center (EKSM) in Izmir.
Bu kitap "Dünya Müzikleri" adlı 2 ciltlik çalışmanın 1. cildidir. Kitaptaki eserleri seçerken, bağlamaya uygun olmasına özenle dikkat ettim. Seçtiğim eserlere, bağlamanın çalımına uygun teknik ve nüanslar ekleyerek özgünlük katmaya çalıştım. Bazı eserleri daha iyi ifade edebilmek için, nota yazımlarını yaparken nadiren de olsa bağlamanın 3. telindeki notaları bir oktav pes yazma isteği duydum. Çalışmalarımın müzik dünyasına ve bağlamaya faydalı olacağını ümit ediyorum.
This book is the second cover of my two cover study calledr 'the musical works of the world'. By choosing the musical works in the book, I paid attention to it's being suitable for bağlama. I tried hard to make the works I chose original by adding suitable techniques and differences. To be able to perform some works better, I qanted to write the musical notes in the third string of bağlama one octave softer. I hoping that my studies will be useful for music and bağlama.
Güven Aydemir
1978 yılında Kars'a bağlı Kozulca köyünde doğru. İlk enstrüman deneyimleri, flüt ve kaval gibi üflemeli çalgılar oldu. Bağlama çalışmalarına ise 1993 yılında İzmir'de başladı. 1997 yılından itibaren çeşitli dernek, vakıf, kültür sanat merkezi ve özel dershanelerde bağlama eğitmenliği yapmaya başladı. 1998 yılında Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı sınavını kazanarak, akademik çalışmalarına da başlamış oldu. 2008 yılında aynı okuldan mezun oldu. Halen İzmir'de, Etnik Kültür Sanat Merkezi'nde (EKSM), etnik müzikleri araştırma, inceleme ve arşivlemeyle müzik çalışmalarına devam etmektedir.
He was born in 1978 in Kozluca, a village of Kars. His first instrumantal experience was blown instruments such as flute and flageolet. He started this works on folk instrument (baglama) in Izmir in 1993. Starting from 1997, he has been an instructor of baglama in many different associations, foundations, leisure centers and private courses. He started his academic career by passing the exam Turkish Music Conservatory / Egean University in 1998. He finished his study at university in 2008. He has been continuing his music studies by studying and archiving ethnic music in Ethnic Culture Art Center (EKSM) in Izmir.
Bu kitap "Dünya Müzikleri" adlı 2 ciltlik çalışmanın 1. cildidir. Kitaptaki eserleri seçerken, bağlamaya uygun olmasına özenle dikkat ettim. Seçtiğim eserlere, bağlamanın çalımına uygun teknik ve nüanslar ekleyerek özgünlük katmaya çalıştım. Bazı eserleri daha iyi ifade edebilmek için, nota yazımlarını yaparken nadiren de olsa bağlamanın 3. telindeki notaları bir oktav pes yazma isteği duydum. Çalışmalarımın müzik dünyasına ve bağlamaya faydalı olacağını ümit ediyorum.
This book is the second cover of my two cover study calledr 'the musical works of the world'. By choosing the musical works in the book, I paid attention to it's being suitable for bağlama. I tried hard to make the works I chose original by adding suitable techniques and differences. To be able to perform some works better, I qanted to write the musical notes in the third string of bağlama one octave softer. I hoping that my studies will be useful for music and bağlama.