Yeni Dünya'nın keşfi daha çok ekonomik yanıyla ele alınır, Columbus'un yola çıkarken taşıdığı niyet göz ardı edilir. Christophe Columbus kimdir sorusuna kapsamlı bir yanıt verilmek istendiğinde ise, onun aslında zamanının hâkim kabullerini kalben benimsemiş bir “şansı yaver giden adam” olduğu anlaşılır.
“Barbar” kelimesinin kökeni Yunan'a, Yunanca bilmeyen, geveze gibi anlamlara gelen Barbario'ya dayanır. Kelime Batı dillerine geçerken özündeki anlamı yitirmemiş olmalı ki, Columbus karşılaştığı yeni insanları, mülkiyet kavramından yoksun oluşlarından hareketle insanın en düşük hâli, zar zor bu sıfata layık mahlukat olarak nitelendirir.
Zia Sardar, Ashis Nandy ve Merryl Davies tarihsel verilerden yola çıkarak Batı'nın yabancı düşmanlığının kutsal metinlerdeki kaynaklarına, Öteki'leştirmenin kanlı sonuçlarına dikkat çekiyor. Kendinden olmayanı, dünyayı algılayışı kendisininki ile olmayanı insandan görmeyen bir bakışın ne kadar insanca olduğunu sorguluyor.
Yeni Dünya'nın keşfi daha çok ekonomik yanıyla ele alınır, Columbus'un yola çıkarken taşıdığı niyet göz ardı edilir. Christophe Columbus kimdir sorusuna kapsamlı bir yanıt verilmek istendiğinde ise, onun aslında zamanının hâkim kabullerini kalben benimsemiş bir “şansı yaver giden adam” olduğu anlaşılır.
“Barbar” kelimesinin kökeni Yunan'a, Yunanca bilmeyen, geveze gibi anlamlara gelen Barbario'ya dayanır. Kelime Batı dillerine geçerken özündeki anlamı yitirmemiş olmalı ki, Columbus karşılaştığı yeni insanları, mülkiyet kavramından yoksun oluşlarından hareketle insanın en düşük hâli, zar zor bu sıfata layık mahlukat olarak nitelendirir.
Zia Sardar, Ashis Nandy ve Merryl Davies tarihsel verilerden yola çıkarak Batı'nın yabancı düşmanlığının kutsal metinlerdeki kaynaklarına, Öteki'leştirmenin kanlı sonuçlarına dikkat çekiyor. Kendinden olmayanı, dünyayı algılayışı kendisininki ile olmayanı insandan görmeyen bir bakışın ne kadar insanca olduğunu sorguluyor.