Solfej, sözlüklerde “herhangi bir müzik yazısını süre, yükseklik veritimleri ile birlikte seslendirmek” olarak tanımlanmıştır. Bununlabirlikte solfej çalışmalarının nihai hedefinin, notayı değil müziğiokumak olduğu unutulmamalıdır. Bu çalışma bu amaç gözetilerektasarlanmıştır. Bu sebeple kitaptaki solfej alıştırmalarını mümkünolduğunca müzikal olarak yoruma açık bir tarzda ve melodik zenginlikteyazmaya gayret ettim.
Temelde aralık algısını ve müzikal ifade ile nota okuma becerisinigeliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış olan alıştırmalar, özellikleribakımından; basit ve birleşik zamanlarda yazılmış alıştırmalar (1-59arası), karma zamanlarda yazılmış alıştırmalar (60-63 arası), aktarıma
yönelik alıştırmalar (64-73 arası) ve iki sesli alıştırmalar (74-77) olarakdört grupta toplanmıştır.
Kendi içinde kolaydan zora doğru sıralanmışolan alıştırmaların serbestçe yorumlanabilmesine olanak sağlamak için,gerekmedikçe hız, ifade veya gürlük terimleri kullanılmamıştır.
Bu çalışma, sınıf ortamında toplu okumalara uygun olduğu gibi bireyselolarak da okumaya uygundur.Kitaba ek olarak alıştırmaların tarafımdan yapılmış piyano eşliklikayıtlarına, aşağıda bulunan QR kodu okutularak ya da url adresindenulaşılabilir. Piyano eşlikleri ezginin ön planda olduğu serbest bir tarzdacanlı olarak dijital piyano ile kaydedilmiştir.
Bu çalışmanın şekillenmesinde görüşlerine başvurduğum öğrencilerimeve mesai arkadaşlarıma teşekkür ederim. Hayatımın her anında desteğinibir an olsun esirgemeyen sevgili eşime sonsuz teşekkürler.
Solfej, sözlüklerde “herhangi bir müzik yazısını süre, yükseklik veritimleri ile birlikte seslendirmek” olarak tanımlanmıştır. Bununlabirlikte solfej çalışmalarının nihai hedefinin, notayı değil müziğiokumak olduğu unutulmamalıdır. Bu çalışma bu amaç gözetilerektasarlanmıştır. Bu sebeple kitaptaki solfej alıştırmalarını mümkünolduğunca müzikal olarak yoruma açık bir tarzda ve melodik zenginlikteyazmaya gayret ettim.
Temelde aralık algısını ve müzikal ifade ile nota okuma becerisinigeliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış olan alıştırmalar, özellikleribakımından; basit ve birleşik zamanlarda yazılmış alıştırmalar (1-59arası), karma zamanlarda yazılmış alıştırmalar (60-63 arası), aktarıma
yönelik alıştırmalar (64-73 arası) ve iki sesli alıştırmalar (74-77) olarakdört grupta toplanmıştır.
Kendi içinde kolaydan zora doğru sıralanmışolan alıştırmaların serbestçe yorumlanabilmesine olanak sağlamak için,gerekmedikçe hız, ifade veya gürlük terimleri kullanılmamıştır.
Bu çalışma, sınıf ortamında toplu okumalara uygun olduğu gibi bireyselolarak da okumaya uygundur.Kitaba ek olarak alıştırmaların tarafımdan yapılmış piyano eşliklikayıtlarına, aşağıda bulunan QR kodu okutularak ya da url adresindenulaşılabilir. Piyano eşlikleri ezginin ön planda olduğu serbest bir tarzdacanlı olarak dijital piyano ile kaydedilmiştir.
Bu çalışmanın şekillenmesinde görüşlerine başvurduğum öğrencilerimeve mesai arkadaşlarıma teşekkür ederim. Hayatımın her anında desteğinibir an olsun esirgemeyen sevgili eşime sonsuz teşekkürler.