"İki temel mimar kategorisi vardır. Birinci kategoriye, mekânı kavramaya ve biçimlendirmeye ilişkin doğal yetenek bağışlanmış birkaç şanslı kişi girer; bu özellikte ancak yüz kişi dünyaya gelir bir yüzyılda. İkincisinde ise, benim de aralarında olduğum bütün öteki mimarlar vardır. Bu kitap onlara adanmıştır." Bellek Yitiminin Ardından; bir dokuyu, bir şehri ve bir bölgeyi titizlikle okumak için bir yöntem sunuyor. Bellek Yitiminin Ardından; insanların çevreye bilinçli olarak verdiği zararla, silinmeye yüz tutan geçmişin izlerini Akdeniz İslam Mimarisi' nde araştırıyor. Bu araştırma Edmond Desmolins' in sözüyle temellendirilmiştir. "Tarih bölgeye aittir ve insanın ona ilişkin farkındalığına..."
"İki temel mimar kategorisi vardır. Birinci kategoriye, mekânı kavramaya ve biçimlendirmeye ilişkin doğal yetenek bağışlanmış birkaç şanslı kişi girer; bu özellikte ancak yüz kişi dünyaya gelir bir yüzyılda. İkincisinde ise, benim de aralarında olduğum bütün öteki mimarlar vardır. Bu kitap onlara adanmıştır." Bellek Yitiminin Ardından; bir dokuyu, bir şehri ve bir bölgeyi titizlikle okumak için bir yöntem sunuyor. Bellek Yitiminin Ardından; insanların çevreye bilinçli olarak verdiği zararla, silinmeye yüz tutan geçmişin izlerini Akdeniz İslam Mimarisi' nde araştırıyor. Bu araştırma Edmond Desmolins' in sözüyle temellendirilmiştir. "Tarih bölgeye aittir ve insanın ona ilişkin farkındalığına..."