Zahrad mahlasını kullanan Zareh Yaldızcıyan (1924-2007) Batı Ermenice lehçesinin en önemli çağdaş şairi kabul edilir. Elinizdeki kitaptaki şiirler onun 1960 ile 2004 yılları arasında yayımladığı sekiz kitabından seçildi.
1940'lı yıllarda yayımlanan ilk eserleri kafiyeli ve vezinlidir ama şair kısa zamanda günün değişen şiir estetiği doğrultusunda serbest vezinle yazmaya başlar, eserlerini her türlü süslemeden arıtarak gerçek sesini bulur.
Zahrad'ın şiirleri sade bir dille yazılmış, görünüşte basit ama çok katmanlı anlamlar içeren, değişik yorumlara açık yapıtlardır. Kısa anların şairidir o, günlük hayattan küçük tablolar sunar bizlere. Komiktir, sevecendir, ayakları yere basar, insanlığa ironik bir gözle bakar. Kendini hafife alır, ezilenden ise büyük bir şefkatle bahseder.
Şairin en önemli özelliklerinden biri iyimserliktir. Dünyadaki bütün haksızlıkların farkında olduğu halde kasvetli değildir şiirleri. Baskın unsurun yaşama sevinci olduğu bu şiirler bize insan sevgisini ve hayata bağlılığı duyumsatır.
Zahrad mahlasını kullanan Zareh Yaldızcıyan (1924-2007) Batı Ermenice lehçesinin en önemli çağdaş şairi kabul edilir. Elinizdeki kitaptaki şiirler onun 1960 ile 2004 yılları arasında yayımladığı sekiz kitabından seçildi.
1940'lı yıllarda yayımlanan ilk eserleri kafiyeli ve vezinlidir ama şair kısa zamanda günün değişen şiir estetiği doğrultusunda serbest vezinle yazmaya başlar, eserlerini her türlü süslemeden arıtarak gerçek sesini bulur.
Zahrad'ın şiirleri sade bir dille yazılmış, görünüşte basit ama çok katmanlı anlamlar içeren, değişik yorumlara açık yapıtlardır. Kısa anların şairidir o, günlük hayattan küçük tablolar sunar bizlere. Komiktir, sevecendir, ayakları yere basar, insanlığa ironik bir gözle bakar. Kendini hafife alır, ezilenden ise büyük bir şefkatle bahseder.
Şairin en önemli özelliklerinden biri iyimserliktir. Dünyadaki bütün haksızlıkların farkında olduğu halde kasvetli değildir şiirleri. Baskın unsurun yaşama sevinci olduğu bu şiirler bize insan sevgisini ve hayata bağlılığı duyumsatır.