Fâdıl Sâlih es-Sâmerrâî çağdaş asırda beyânî tefsîr metodunun yaşayan en önemli temsilci.
Sâmerrâî'nin BEYÂNÎ TEFSÎR YOLUadıyla tercüme ettiğimiz bu eseri, Ayşe Abdurrahman'ın BEYÂNÎ TEFSÎR adıyla Türkçeye tercüme edilmiştefsirinden sonra beyânî tefsîr alanında yazılan ve dolayısıyla bu tefsîr metodunu bir adım ileriye götüren önemli bir eserdir. Bu alanda yazılmış ikinci tefsîrdir.
Beyânî tefsîr, genel tefsîrden bir cüz olup takdîm-te'hîr, zikir-hazif, teşâbuh-ihtilâf ve bir lafzın diğerine tercih edilmesi gibi çeşitli anlatım tarzları üzerinde yoğunlaşarak Kur'ân ta'birlerini ve Kur'ân uslûbunu edebî / sanatsal açıdan açıklayan bir tefsir metodudur.
Belâğat, fesâhat, ses ve ifade güzelliği yönünden Kur'ân'ın beyânî'icâzınıortaya koyan bir tefsîr yönelişidir.
Sâmerrâî bu eserinde tıpkı selefi Ayşe Abdurrahmangibi sadece on dört sûrenin tefsîrine yer vermiştir.
Sâmerrâî'nin bu eserin giriş kısmında zikredip uyguladığı ve diğer eserlerinde de ortaya koyduğu beyânî tefsîrle alakalı metodolojik ilkeler, bu yolda yürüyenler için çok önemli ''uyarı levhaları'' dır.
1. Cild: 432 Sayfa
2. Cild: 525 Sayfa
3. Cild: 374 Sayfa
4. Cild: 248 Sayfa
Fâdıl Sâlih es-Sâmerrâî çağdaş asırda beyânî tefsîr metodunun yaşayan en önemli temsilci.
Sâmerrâî'nin BEYÂNÎ TEFSÎR YOLUadıyla tercüme ettiğimiz bu eseri, Ayşe Abdurrahman'ın BEYÂNÎ TEFSÎR adıyla Türkçeye tercüme edilmiştefsirinden sonra beyânî tefsîr alanında yazılan ve dolayısıyla bu tefsîr metodunu bir adım ileriye götüren önemli bir eserdir. Bu alanda yazılmış ikinci tefsîrdir.
Beyânî tefsîr, genel tefsîrden bir cüz olup takdîm-te'hîr, zikir-hazif, teşâbuh-ihtilâf ve bir lafzın diğerine tercih edilmesi gibi çeşitli anlatım tarzları üzerinde yoğunlaşarak Kur'ân ta'birlerini ve Kur'ân uslûbunu edebî / sanatsal açıdan açıklayan bir tefsir metodudur.
Belâğat, fesâhat, ses ve ifade güzelliği yönünden Kur'ân'ın beyânî'icâzınıortaya koyan bir tefsîr yönelişidir.
Sâmerrâî bu eserinde tıpkı selefi Ayşe Abdurrahmangibi sadece on dört sûrenin tefsîrine yer vermiştir.
Sâmerrâî'nin bu eserin giriş kısmında zikredip uyguladığı ve diğer eserlerinde de ortaya koyduğu beyânî tefsîrle alakalı metodolojik ilkeler, bu yolda yürüyenler için çok önemli ''uyarı levhaları'' dır.
1. Cild: 432 Sayfa
2. Cild: 525 Sayfa
3. Cild: 374 Sayfa
4. Cild: 248 Sayfa