Bilgi problemi, “düşünenlerin“ problemidir ve bu yüzden elinizdeki kitap hiç şüphesiz “bilgi“yi kendisi için entellektüel problem görenlerin kitabıdır. Adının ima ettiği gibi, bu kitap yalnızca bilgi sosyolojisi ve sosyolojinin ve bilgi sosyolojisinin felsefe ile derin iç bağlantılarını tartışan bir kitaptır da. Artık ne bilgi felsefesi olmaksızın bilgi sosyolojisi, ne de bilgi sosyolojisi olmaksızın bilgi felsefesi var olabilir. Susan Hekman, sosyolojik ortodoksinin felsefeye soğuk tavır alışından uzak, Mannheim ile Gadamer arasında soğuk başka bir söyleşiyle Mannheim'la “felsefi hermeneutik“ mümkün olduğunu öne sürüyor. Kitapta ayrıca Gadamer'le Habermas, Gademer'le Foucault, Gademer'le Derrida arasındaki benzerlik ve farklılıkların açık ve kolay anlaşılır bir takdimi yapılıyor.
Bilgi problemi, “düşünenlerin“ problemidir ve bu yüzden elinizdeki kitap hiç şüphesiz “bilgi“yi kendisi için entellektüel problem görenlerin kitabıdır. Adının ima ettiği gibi, bu kitap yalnızca bilgi sosyolojisi ve sosyolojinin ve bilgi sosyolojisinin felsefe ile derin iç bağlantılarını tartışan bir kitaptır da. Artık ne bilgi felsefesi olmaksızın bilgi sosyolojisi, ne de bilgi sosyolojisi olmaksızın bilgi felsefesi var olabilir. Susan Hekman, sosyolojik ortodoksinin felsefeye soğuk tavır alışından uzak, Mannheim ile Gadamer arasında soğuk başka bir söyleşiyle Mannheim'la “felsefi hermeneutik“ mümkün olduğunu öne sürüyor. Kitapta ayrıca Gadamer'le Habermas, Gademer'le Foucault, Gademer'le Derrida arasındaki benzerlik ve farklılıkların açık ve kolay anlaşılır bir takdimi yapılıyor.