"Turhanlı'nın inanılmaz aynalar galerisinde boy gösteren yazarların, çizerlerin, müzisyenlerin, şairlerin, heykeltraşların, gazetecilerin, siyasetçilerin, sinemacıların, feministlerin ya da düpedüz sokak insanlarının -bilerek ve isteyerek sokağa düşmüş hatta daha uygun bir deyişle, oraya ‘çıkmış' insanların- hayat ve ölüm çizgilerinin kesiştiği o kaçınılmaz nokta, işte bu sapkınlık noktası oluyor daima: Genel kabul görmüş yerleşik anlayıştan farklı bir duruş. Bu kitap; düşünüş, duyuş ve duruşlarıyla ‘genel mutabakat'ın dışında konuşlanmış insanların portrelerinden oluşuyor: Bir çeşit ‘sapkınlar galerisi' de denebilir: Olanca sıradanlıklarıyla sıra dışına çıkan insanların hikayeleri bunlar. Radikal insanların, bireylerin, anarşistlerin, binlerce yıl önceki ilkel komünal toplum tadını bir türlü unutamamış, ‘hıfzetmiş', saklamış insanların yol haritaları. -Ömar Madra-
"Turhanlı'nın inanılmaz aynalar galerisinde boy gösteren yazarların, çizerlerin, müzisyenlerin, şairlerin, heykeltraşların, gazetecilerin, siyasetçilerin, sinemacıların, feministlerin ya da düpedüz sokak insanlarının -bilerek ve isteyerek sokağa düşmüş hatta daha uygun bir deyişle, oraya ‘çıkmış' insanların- hayat ve ölüm çizgilerinin kesiştiği o kaçınılmaz nokta, işte bu sapkınlık noktası oluyor daima: Genel kabul görmüş yerleşik anlayıştan farklı bir duruş. Bu kitap; düşünüş, duyuş ve duruşlarıyla ‘genel mutabakat'ın dışında konuşlanmış insanların portrelerinden oluşuyor: Bir çeşit ‘sapkınlar galerisi' de denebilir: Olanca sıradanlıklarıyla sıra dışına çıkan insanların hikayeleri bunlar. Radikal insanların, bireylerin, anarşistlerin, binlerce yıl önceki ilkel komünal toplum tadını bir türlü unutamamış, ‘hıfzetmiş', saklamış insanların yol haritaları. -Ömar Madra-