İran'ın çağdaş şairlerinden Sohrab Sepehri, dönemindeki birçok yenilikçi şair gibi kendisi de Nima ve Tevel-leli'den etkilenerek dörtlük ve Nima tarzı kalıplarla şiir söylemeye başladı. Ancak bir yandan Doğu sanatı, mitolojisi, dinler ve irfan; öte yandan ise Batı sanatı ve şiirine olan ilgisi ve derin bilgisi, onu yeni ufuklara sürükledi. Özellikle İran'da sürrealist şiirin kurucusu sayılan Huşeng İrani (1925-1973)'nin şiirlerinden etkilenerek dil ve düşünce bağımsızlığı yönünden çağdaşlarından ayrıldı.
"Ma Hiç, Ma Negah" (Biz Hiç, Biz Bakış) adlı elinizdeki kitap, şairin ustalık döneminde söylediği şiirleri içeren son şiir kitabı olup daha önce ayrı ayrı yayınlanan yedi kitapla birlikte 1977 yılında Heşt Kitab (Sekiz Kitap) adı altında basılan kitabın içinde sekizinci kitap olarak yer aldı.
Prof. Dr. Ali Güzelyüz tarafından özgünlüğünün bozulmamasına özen gösterilerek Türkçeye çevrilen şiirler, Farsça metinleri ile birlikte verilmiştir.
İran'ın çağdaş şairlerinden Sohrab Sepehri, dönemindeki birçok yenilikçi şair gibi kendisi de Nima ve Tevel-leli'den etkilenerek dörtlük ve Nima tarzı kalıplarla şiir söylemeye başladı. Ancak bir yandan Doğu sanatı, mitolojisi, dinler ve irfan; öte yandan ise Batı sanatı ve şiirine olan ilgisi ve derin bilgisi, onu yeni ufuklara sürükledi. Özellikle İran'da sürrealist şiirin kurucusu sayılan Huşeng İrani (1925-1973)'nin şiirlerinden etkilenerek dil ve düşünce bağımsızlığı yönünden çağdaşlarından ayrıldı.
"Ma Hiç, Ma Negah" (Biz Hiç, Biz Bakış) adlı elinizdeki kitap, şairin ustalık döneminde söylediği şiirleri içeren son şiir kitabı olup daha önce ayrı ayrı yayınlanan yedi kitapla birlikte 1977 yılında Heşt Kitab (Sekiz Kitap) adı altında basılan kitabın içinde sekizinci kitap olarak yer aldı.
Prof. Dr. Ali Güzelyüz tarafından özgünlüğünün bozulmamasına özen gösterilerek Türkçeye çevrilen şiirler, Farsça metinleri ile birlikte verilmiştir.