Çağdaş Çin şiirini ve özellikle de 1949'dan sonraki Çin şiirini değerlendirmek için, Çin'in geçirdiği toplumsal değişiklikleri kesinlikle göz önünde tutmak gerekir. Çin Halk Cumhuriyeti'nde oluşan kültür ve edebiyat, Mao Zedung'un Yenan'daki sanat ve edebiyat konuşmalarında biçimlenmeye başlamıştı (1942). Bu konuşmalar da, belli bir siyasal savaşımın birikimine dayanıyordu. Devrimci savaşımda sanatın ve edebiyatın yerini ve değerini saptıyordu. Bu açıdan XX. yüzyılın ilk çeyreğinde başlayan dil ve edebiyattaki yenileşme hareketi, yukarda değinildiği gibi Çin'in siyasal alandaki değişimleriyle koşuttur.
Çağdaş Çin şiirini ve özellikle de 1949'dan sonraki Çin şiirini değerlendirmek için, Çin'in geçirdiği toplumsal değişiklikleri kesinlikle göz önünde tutmak gerekir. Çin Halk Cumhuriyeti'nde oluşan kültür ve edebiyat, Mao Zedung'un Yenan'daki sanat ve edebiyat konuşmalarında biçimlenmeye başlamıştı (1942). Bu konuşmalar da, belli bir siyasal savaşımın birikimine dayanıyordu. Devrimci savaşımda sanatın ve edebiyatın yerini ve değerini saptıyordu. Bu açıdan XX. yüzyılın ilk çeyreğinde başlayan dil ve edebiyattaki yenileşme hareketi, yukarda değinildiği gibi Çin'in siyasal alandaki değişimleriyle koşuttur.