Asırlardır haklı bir şöhrete sahip olan İran edebiyatında çağdaş öykücülüğün muştucusu Cemalzade, ilk kez 1922'de Berlin'de basılan Bir Varmış Bir Yokmuş adlı hikayaler mecmuasında daha önce Dihhoda'ın Şundan Bundan'ında karikatürize ettiği insan tiplerini işledi. Sadık Hidayet, Cemalzade'nin açtığı yolda ilerledi ve psikolojik öykücülüğe doğru adım attı.
Fransız edebiyatından etkilenen ve sürrealist bir hikayeci olan Hidayet, Kör Baykuş adlı eserleriyle Türkiye'de tanındı. Freud'un öğretilerinden esinlenen Bozorg Alevi Elliüç Kişi ve Zindan Hatıraları adlı hikayeleriyle "Hapis Edebiyat"nın temelini attı. Sadık Çübek, Celal Al-i Ahmed, Muhammed Hicazi, Mahmud İtimadzade, Kirmani, Nasır Müezzin, Feridun Tunkabuni, Mahmud Keyanüş, Baba Mukaddem, Resül Pervizi, Mesud Kimyager, Nasır Takvayi gibi bir çok ünlü yazarıyla elindeki aynayı bireye ve topluma çeviren İran öykücülüğü çağdaş bir çizgi yakalamayı başardı. Olabilir'i değil, olan'ı konu edindi kendine.
Asırlardır haklı bir şöhrete sahip olan İran edebiyatında çağdaş öykücülüğün muştucusu Cemalzade, ilk kez 1922'de Berlin'de basılan Bir Varmış Bir Yokmuş adlı hikayaler mecmuasında daha önce Dihhoda'ın Şundan Bundan'ında karikatürize ettiği insan tiplerini işledi. Sadık Hidayet, Cemalzade'nin açtığı yolda ilerledi ve psikolojik öykücülüğe doğru adım attı.
Fransız edebiyatından etkilenen ve sürrealist bir hikayeci olan Hidayet, Kör Baykuş adlı eserleriyle Türkiye'de tanındı. Freud'un öğretilerinden esinlenen Bozorg Alevi Elliüç Kişi ve Zindan Hatıraları adlı hikayeleriyle "Hapis Edebiyat"nın temelini attı. Sadık Çübek, Celal Al-i Ahmed, Muhammed Hicazi, Mahmud İtimadzade, Kirmani, Nasır Müezzin, Feridun Tunkabuni, Mahmud Keyanüş, Baba Mukaddem, Resül Pervizi, Mesud Kimyager, Nasır Takvayi gibi bir çok ünlü yazarıyla elindeki aynayı bireye ve topluma çeviren İran öykücülüğü çağdaş bir çizgi yakalamayı başardı. Olabilir'i değil, olan'ı konu edindi kendine.