Mizah türünde yaptığı birtakım başarısız girişimler dışında, kabus sözcüğü Poe'nun tüm anlatılarına uygun düşmektedir. Bu kitap için en tutkulu dört öyküsünü ve Çalınan Mektup adlı polisiye öyküsünü seçtik. Wells'in daha geç tarihli öykülerinden farklı olarak Şişedeki Pusula inandırıcı görünmek istemez ama sanrılar kadar somut ve güçlüdür. M. Valdemar Olayındaki Gerçekler'de fiziksel dehşet doğaüstü dehşetle birleşir. Kalabalıkların Adamı'nda ana konular yalnızlık ve suçtur. Kuyu ve Sarkaç, korkunun aşamalı yüceltimidir. Yaklaşık yetmiş yıl önce, şimdi yok olmuş bir merdivenin son basamağına oturmuş Kuyu ve Sarkaç'ı okumuştum; daha sonra kaç kez yeniden okuduğumu ya da başkasına okutup dinledğimi anımsamıyorum. Bildiğim bir şey varsa o da henüz son defa okumadığım ve giderek daralan dört köşe hapishaneye ve derinlerdeki uçuruma döneceğimdir.
-Jorge Luis Borges
Mizah türünde yaptığı birtakım başarısız girişimler dışında, kabus sözcüğü Poe'nun tüm anlatılarına uygun düşmektedir. Bu kitap için en tutkulu dört öyküsünü ve Çalınan Mektup adlı polisiye öyküsünü seçtik. Wells'in daha geç tarihli öykülerinden farklı olarak Şişedeki Pusula inandırıcı görünmek istemez ama sanrılar kadar somut ve güçlüdür. M. Valdemar Olayındaki Gerçekler'de fiziksel dehşet doğaüstü dehşetle birleşir. Kalabalıkların Adamı'nda ana konular yalnızlık ve suçtur. Kuyu ve Sarkaç, korkunun aşamalı yüceltimidir. Yaklaşık yetmiş yıl önce, şimdi yok olmuş bir merdivenin son basamağına oturmuş Kuyu ve Sarkaç'ı okumuştum; daha sonra kaç kez yeniden okuduğumu ya da başkasına okutup dinledğimi anımsamıyorum. Bildiğim bir şey varsa o da henüz son defa okumadığım ve giderek daralan dört köşe hapishaneye ve derinlerdeki uçuruma döneceğimdir.
-Jorge Luis Borges