Çalışma Sorunu Feminizm, Marksizm, Çalışma Karşıtı Politika ve Çalışma Sonrası Tahayyüller
Duke University, Kadın Çalışmaları profesörü olan Kathi Weeks, Çalışma Sorunu kitabında, çalışmanın ya da ücretli emeğin içkin bir toplumsal ve politik iyi olduğu önkabulüne cesaretle kafa tutuyor. Marksist ve feminist hareketler dahil, bütün ilerici politik hareketler eşit ücret, daha iyi çalışma koşulları ve karşılığı ödenmemiş çalışmanın emeğin değerli bir biçimi olduğunun kabul edilmesi için mücadele ederken, bir yandan da çalışmayı doğal ya da kaçınılmaz bir faaliyet/eylemlilik olarak kabul etme eğilimindedir.
Ancak Kathi Weeks'e göre, çalışmayı bir veri olarak alarak aslında çalışmayı “depolitize” etmiş, başka bir ifadeyle çalışmayı politik eleştiri alanının dışına çıkarmış oluruz. İstihdam/Çalıştırma günümüzde büyük oranda özelleşmiştir ve dünyanın büyük bir bölümünde çalışma temelli eylemlilik dumura uğramıştır.
Genel olarak ücret karşılığı çalışmayı gelir dağılımının birincil mekanizması, etik bir yükümlülük ve kendimizi ve başkalarını toplumsal ve politik özneler olarak tanımlamanın bir aracı olarak kabul ediyoruz. Marksist ve feminist eleştiri çizgisini izleyen Kathi Weeks ise bu kitabında, insanların acımasızca istihdam ilişkilerine bağımlı olmadan da üretken ve yaratıcı olmalarına imkan sağlayan bir çalışma-sonrası toplum önermesi kaleme alıyor. Çalışma, Kathi Weeks'e göre, politik teorinin meşru, hatta vazgeçilmez bir konusudur.
Kathi Weeks'in muhteşem kitabı bize, bir çalışma-sonrası toplumunu kurmanın, emeğin gerçek özgürleşmesinin emekten özgürleşme olması gerektiğini kavrayan feminist bir proje olduğunu gösteriyor.
- Antonio Negri
Duke University, Kadın Çalışmaları profesörü olan Kathi Weeks, Çalışma Sorunu kitabında, çalışmanın ya da ücretli emeğin içkin bir toplumsal ve politik iyi olduğu önkabulüne cesaretle kafa tutuyor. Marksist ve feminist hareketler dahil, bütün ilerici politik hareketler eşit ücret, daha iyi çalışma koşulları ve karşılığı ödenmemiş çalışmanın emeğin değerli bir biçimi olduğunun kabul edilmesi için mücadele ederken, bir yandan da çalışmayı doğal ya da kaçınılmaz bir faaliyet/eylemlilik olarak kabul etme eğilimindedir.
Ancak Kathi Weeks'e göre, çalışmayı bir veri olarak alarak aslında çalışmayı “depolitize” etmiş, başka bir ifadeyle çalışmayı politik eleştiri alanının dışına çıkarmış oluruz. İstihdam/Çalıştırma günümüzde büyük oranda özelleşmiştir ve dünyanın büyük bir bölümünde çalışma temelli eylemlilik dumura uğramıştır.
Genel olarak ücret karşılığı çalışmayı gelir dağılımının birincil mekanizması, etik bir yükümlülük ve kendimizi ve başkalarını toplumsal ve politik özneler olarak tanımlamanın bir aracı olarak kabul ediyoruz. Marksist ve feminist eleştiri çizgisini izleyen Kathi Weeks ise bu kitabında, insanların acımasızca istihdam ilişkilerine bağımlı olmadan da üretken ve yaratıcı olmalarına imkan sağlayan bir çalışma-sonrası toplum önermesi kaleme alıyor. Çalışma, Kathi Weeks'e göre, politik teorinin meşru, hatta vazgeçilmez bir konusudur.
Kathi Weeks'in muhteşem kitabı bize, bir çalışma-sonrası toplumunu kurmanın, emeğin gerçek özgürleşmesinin emekten özgürleşme olması gerektiğini kavrayan feminist bir proje olduğunu gösteriyor.
- Antonio Negri