Esmâ-i Hüsnâ'daki her isim Yüce Allah'a ait bütün zâtî, vasfî ve fiilî kemalleri içermektedir. Yüce Allah'ın bütün isimleri birbiriyle irtibatlıdır ve birbirine açık ya da örtülü referanslar içermektedir. Bir yanıyla her isim, ilâhî isimlerin tamamını kapsamaktadır. Fakat ilâhî anlamların ve kemallerin açık ya da gizli oluşunda isimler arasında farklılıklar bulunmaktadır. Hakk'ın celâl ve cemâl isimleri için de bu söylenenler geçerlidir. İlâhî celâl cemâl'i, ilâhî cemâl celâli içinde gizlemektedir. “Kadın”a ilâhî isimlerden celâl ve cemâlin aynasından bakmayı deneyen bu eser, “sosyolojik ve biyolojik bir varlık olarak kadın” anlayışına karşılık, “kadın”ı varlık mertebelerinin bütünü içindeki yeriyle görmeyi teklif etmesiyle de dikkat çekici bir çabadır.
Esmâ-i Hüsnâ'daki her isim Yüce Allah'a ait bütün zâtî, vasfî ve fiilî kemalleri içermektedir. Yüce Allah'ın bütün isimleri birbiriyle irtibatlıdır ve birbirine açık ya da örtülü referanslar içermektedir. Bir yanıyla her isim, ilâhî isimlerin tamamını kapsamaktadır. Fakat ilâhî anlamların ve kemallerin açık ya da gizli oluşunda isimler arasında farklılıklar bulunmaktadır. Hakk'ın celâl ve cemâl isimleri için de bu söylenenler geçerlidir. İlâhî celâl cemâl'i, ilâhî cemâl celâli içinde gizlemektedir. “Kadın”a ilâhî isimlerden celâl ve cemâlin aynasından bakmayı deneyen bu eser, “sosyolojik ve biyolojik bir varlık olarak kadın” anlayışına karşılık, “kadın”ı varlık mertebelerinin bütünü içindeki yeriyle görmeyi teklif etmesiyle de dikkat çekici bir çabadır.