Modern edebiyatın bu ilk eserlerini orijinal metinlerden tanımanın okuyucu açısından temel bir hak olduğunu düşünüyoruz. Bu düşüncemizin bir gereği olarak yaptığımız çevriyazıları herhangi bir değişiklik yapmadan verdik. Elinizdeki bu eserin eski harflerle iki baskısı mevcut. İki baskısı da Mısır'da yapılan eserin ilk baskısı 1292/1876, ikinci baskısı 1315/1899 tarihinde yapılmıştır. Eserin ikinci baskısının yapıldığı tarihte Namık Kemal'in ölümünün üzerinden on yıldan fazla bir zaman geçmiştir. Biz, orijinallik bakımından ilk baskısını esas aldık. İkinci baskıyla karşılaştırarak baskılar arsındaki farklılıkları da gösterdik. Elbette Celâleddin Harzemşah denince Türk edebiyatında örneğine çok az rastladığımız genişlikte yazılan “Mukaddime” akla gelmektedir. Tiyatro metninde olduğu gibi bu metnin de ilk baskısının çevriyazısını yaptık. Elinizdeki kitap sadece bir çevriyazı değil; aynı zamanda Namık Kemal'in tiyatro anlayışını ve Celaleddin Harzemşah oyununun geniş bir incelemesini de ihtiva etmektedir. Bu çalışmanın başta Türk Dili ve Edebiyatı ve tiyatro eğitimi alan öğrenciler olmak üzere bütün okuyuculara faydalı olmasını diliyoruz.
Modern edebiyatın bu ilk eserlerini orijinal metinlerden tanımanın okuyucu açısından temel bir hak olduğunu düşünüyoruz. Bu düşüncemizin bir gereği olarak yaptığımız çevriyazıları herhangi bir değişiklik yapmadan verdik. Elinizdeki bu eserin eski harflerle iki baskısı mevcut. İki baskısı da Mısır'da yapılan eserin ilk baskısı 1292/1876, ikinci baskısı 1315/1899 tarihinde yapılmıştır. Eserin ikinci baskısının yapıldığı tarihte Namık Kemal'in ölümünün üzerinden on yıldan fazla bir zaman geçmiştir. Biz, orijinallik bakımından ilk baskısını esas aldık. İkinci baskıyla karşılaştırarak baskılar arsındaki farklılıkları da gösterdik. Elbette Celâleddin Harzemşah denince Türk edebiyatında örneğine çok az rastladığımız genişlikte yazılan “Mukaddime” akla gelmektedir. Tiyatro metninde olduğu gibi bu metnin de ilk baskısının çevriyazısını yaptık. Elinizdeki kitap sadece bir çevriyazı değil; aynı zamanda Namık Kemal'in tiyatro anlayışını ve Celaleddin Harzemşah oyununun geniş bir incelemesini de ihtiva etmektedir. Bu çalışmanın başta Türk Dili ve Edebiyatı ve tiyatro eğitimi alan öğrenciler olmak üzere bütün okuyuculara faydalı olmasını diliyoruz.