Polisiye üzerine düşünen, yazan ve araştıran herkesi bir platformda buluşturmak amacıyla yola çıkan Türkiye'nin polisiye dergisi Dedektif, 2016 yılında dijital olarak yayınlanmaya başladı. Kısa sürede polisiye severlerin büyük ilgisine mazhar olan dergi, 32. sayısından sonra Dedektif Dergi adıyla basılı olarak yayın hayatına devam etme kararı aldı. Gerekli hazırlıklarını tamamlamak için verdiği kısa bir molanın ardından, 15 Haziran'da okurlarına yeniden “Merhaba” dedi. Bundan böyle iki ayda bir yayınlanacak olan Dedektif Dergi'nin 33. Sayısı, 15 Haziran'da bütün Türkiye'de satışa çıktı.
Dedektif Dergi, içeriğini yediden yetmişe herkese hitap eden polisiye öykü ve yazıların oluşturduğu bir polisiye edebiyat dergisidir. Sayfalarının önemli bir kısmını polisiye öykülere ayırır. Ayrıca kitap ve film eleştirilerinden polisiye yazarlarıyla yapılan röportajlara, polisiye çizgi romandan gerçek polisiye olaylara, yazarlar hakkındaki incelemelerden polisiye ile ilgili araştırmalara kadar uzanan geniş bir yelpazedeki polisiye yazılara yer verir.
Dedektif Dergi, daha önce olduğu gibi bundan sonra da kendi yazar kadrosu dışındaki yazarların öykü ve yazılarını da okurlarının beğenisine sunmaya devam edecektir. Dedektif Dergi'nin kapısı, genç ya da amatör bütün polisiye yazarlarının eserlerine her zaman açıktır.
Polisiye yazarlarıyla röportaj geleneğini sürdüren Dedektif Dergi'nin 33. sayısındaki konuğu, ülkemizdeki polisiye öykünün önemli isimlerinden Reha Avkıran. Röportajı Onur Okan gerçekleştirdi.
Dedektif Dergi'nin 33. sayısında polisiyenin farklı tarzlarında yazılmış on öykü yer alıyor.
Gencoy Sümer'den yeni bir Kerim Ülkü öyküsü: “Siyah Mantolu Kadın”.
Emel Aslan'dan karanlık bir hesaplaşma: “Odadaki Fil”.
Esra Gürel Şen'den 19. Yüzyıl sonlarında geçen bir cinayet öyküsü: “İstanbulin”.
Ramazan Atlen'den suç ve edebiyatı harmanlayan bir gerilim: “Karım Beni Öldürecek”.
2020 Zehirli Kalem Ödülü'nün sahibi Güray Işık'tan gizemli bir öykü: “Günebakan Aygıtı”.
Yeşim Yörük'ten eğlenceli bir dedektif öyküsü: “Bir Garip Cinayet Soruşturması”.
Güneş Barguş'tan aile içi şiddeti ele alan bir suç öyküsü: “Çekirdek Aile”.
Pelin Cansu Sarıyıldız'dan bir cinayet mahalli incelemesi: “PH”.
Berkant Cödel'den klasik bir dedektif gizemi: “Sorgu”.
İhsan Cihangir'den sert polisiye tarzında bir dedektif öyküsü: “Palyaço”.
Tuğba Turan'ın fantastik polisiye öykü dizisi ‘OI', “Galibiyet” adlı 3. bölümüyle devam ediyor.
33. sayıdan itibaren dergide bir polisiye çizgi roman da yer alıyor. Kasvet Ulu'nun yazdığı, Eren Ersoy'un çizdiği polisiye çizgi romanın adı: “Kâğıttan Gemiler”.
Yasemin Bahar'ın hazırladığı ‘Sinemada Kara Komedi ve Suç' dosyasında bu kez Amerikan film tarihinin en komik filmlerinden biri olarak kabul edilen bir başyapıt var: “Arsenik Kurbanları”.
Suç psikolojisi ve seri katil uzmanı Arkın Gelişin'in yazı dizisi ‘Erkek Seri Katiller'in 33. sayıdaki bölümünün başlığı, “Vahşi Batı”.
‘Gece Avcısı' lakabıyla tanınan seri katil Richard Ramirez'in yakalanma sürecini anlatan yazıyı Kerem Kaş kaleme aldı. Kaş'ın ayrıca Agatha Christie romanlarındaki köyleri tanıtan bir incelemesi daha var bu sayıda.
Gamze Yayık'ın ‘Üçüncü Sayfa' köşesinde incelediği olay ise, Türkiye'de işlenen ilk satanist cinayet.
Yamaç Yalçın, kurgusal dedektifleri ele aldığı inceleme dizisinde Celil Oker'in ünlü kahramanını sorguluyor: “Kim Bu Remzi Ünal?”
Dedektiflerin yaşadığı yerleri araştıran Turgut Şişman'ın ilk durağı “Baker Street” ve Sherlock Holmes'ün evi.
Ali Osman Kılıç, polisiye edebiyatın temalarını incelediği yazı dizisinin bu bölümünde “Şantaj”ı anlatıyor.
Funda Menekşe, “Kadının Adı ‘Var'” adlı yazısında polisiye edebiyatında öne çıkan kadın yazarları inceliyor.
Tuğba Turan'ın JØ Nesbo'yu anlattığı yazısının adı: “Beş Parmağında Kaç Marifet Olan Adam”.
Ramazan Atlen'in “Yanlış” (Andonis Samarakis), Emel Aslan'ın “İnsanlık Hali” (Reha Avkıran), Sahaf Faresi'nin “Şeytan Saklambaç Oynuyor” (M. Cahit Gündoğdu) adlı polisiye kitaplar hakkındaki incelemeleri de 33. sayının yazıları arasında.
“Bu Sayının Yazarları” sayfasında G.K. Chesterton, Ngaio Marsh, Lawrence Block ve Patricia Cornwell'ın hayatı ve eserleri var. Sayfayı hazırlayan Yamaç Yalçın.
“Bu Sayının Kitapları” sayfasında Volker Kutscher'in “Mart Şehitleri”, Suat Duman'ın “1918: Kalbim, Kimsesiz Yurdum” ve “1918 Dehşet, Ah Dehşet”, Maj Sjöwall-Per Wahlöö'nün Martin Beck serisinin dokuzuncusu “Polis Katili” ve Dedektif Dergi'nin Üçüncü Yıl Öykü Seçkisi “Pazartesi Çıkmazı” kitapları tanıtılıyor. Sayfayı Yasemin Bahar hazırladı.
Gamze Yayık tarafından hazırlanan “Bu Sayının Filmleri ve Dizileri” sayfasındaysa, “Unforgotten”, “Mare Of Easttown” dizileriyle “Murder Most Foul” ve “Memories of Murder” filmleri tanıtılıyor.
Polisiye üzerine düşünen, yazan ve araştıran herkesi bir platformda buluşturmak amacıyla yola çıkan Türkiye'nin polisiye dergisi Dedektif, 2016 yılında dijital olarak yayınlanmaya başladı. Kısa sürede polisiye severlerin büyük ilgisine mazhar olan dergi, 32. sayısından sonra Dedektif Dergi adıyla basılı olarak yayın hayatına devam etme kararı aldı. Gerekli hazırlıklarını tamamlamak için verdiği kısa bir molanın ardından, 15 Haziran'da okurlarına yeniden “Merhaba” dedi. Bundan böyle iki ayda bir yayınlanacak olan Dedektif Dergi'nin 33. Sayısı, 15 Haziran'da bütün Türkiye'de satışa çıktı.
Dedektif Dergi, içeriğini yediden yetmişe herkese hitap eden polisiye öykü ve yazıların oluşturduğu bir polisiye edebiyat dergisidir. Sayfalarının önemli bir kısmını polisiye öykülere ayırır. Ayrıca kitap ve film eleştirilerinden polisiye yazarlarıyla yapılan röportajlara, polisiye çizgi romandan gerçek polisiye olaylara, yazarlar hakkındaki incelemelerden polisiye ile ilgili araştırmalara kadar uzanan geniş bir yelpazedeki polisiye yazılara yer verir.
Dedektif Dergi, daha önce olduğu gibi bundan sonra da kendi yazar kadrosu dışındaki yazarların öykü ve yazılarını da okurlarının beğenisine sunmaya devam edecektir. Dedektif Dergi'nin kapısı, genç ya da amatör bütün polisiye yazarlarının eserlerine her zaman açıktır.
Polisiye yazarlarıyla röportaj geleneğini sürdüren Dedektif Dergi'nin 33. sayısındaki konuğu, ülkemizdeki polisiye öykünün önemli isimlerinden Reha Avkıran. Röportajı Onur Okan gerçekleştirdi.
Dedektif Dergi'nin 33. sayısında polisiyenin farklı tarzlarında yazılmış on öykü yer alıyor.
Gencoy Sümer'den yeni bir Kerim Ülkü öyküsü: “Siyah Mantolu Kadın”.
Emel Aslan'dan karanlık bir hesaplaşma: “Odadaki Fil”.
Esra Gürel Şen'den 19. Yüzyıl sonlarında geçen bir cinayet öyküsü: “İstanbulin”.
Ramazan Atlen'den suç ve edebiyatı harmanlayan bir gerilim: “Karım Beni Öldürecek”.
2020 Zehirli Kalem Ödülü'nün sahibi Güray Işık'tan gizemli bir öykü: “Günebakan Aygıtı”.
Yeşim Yörük'ten eğlenceli bir dedektif öyküsü: “Bir Garip Cinayet Soruşturması”.
Güneş Barguş'tan aile içi şiddeti ele alan bir suç öyküsü: “Çekirdek Aile”.
Pelin Cansu Sarıyıldız'dan bir cinayet mahalli incelemesi: “PH”.
Berkant Cödel'den klasik bir dedektif gizemi: “Sorgu”.
İhsan Cihangir'den sert polisiye tarzında bir dedektif öyküsü: “Palyaço”.
Tuğba Turan'ın fantastik polisiye öykü dizisi ‘OI', “Galibiyet” adlı 3. bölümüyle devam ediyor.
33. sayıdan itibaren dergide bir polisiye çizgi roman da yer alıyor. Kasvet Ulu'nun yazdığı, Eren Ersoy'un çizdiği polisiye çizgi romanın adı: “Kâğıttan Gemiler”.
Yasemin Bahar'ın hazırladığı ‘Sinemada Kara Komedi ve Suç' dosyasında bu kez Amerikan film tarihinin en komik filmlerinden biri olarak kabul edilen bir başyapıt var: “Arsenik Kurbanları”.
Suç psikolojisi ve seri katil uzmanı Arkın Gelişin'in yazı dizisi ‘Erkek Seri Katiller'in 33. sayıdaki bölümünün başlığı, “Vahşi Batı”.
‘Gece Avcısı' lakabıyla tanınan seri katil Richard Ramirez'in yakalanma sürecini anlatan yazıyı Kerem Kaş kaleme aldı. Kaş'ın ayrıca Agatha Christie romanlarındaki köyleri tanıtan bir incelemesi daha var bu sayıda.
Gamze Yayık'ın ‘Üçüncü Sayfa' köşesinde incelediği olay ise, Türkiye'de işlenen ilk satanist cinayet.
Yamaç Yalçın, kurgusal dedektifleri ele aldığı inceleme dizisinde Celil Oker'in ünlü kahramanını sorguluyor: “Kim Bu Remzi Ünal?”
Dedektiflerin yaşadığı yerleri araştıran Turgut Şişman'ın ilk durağı “Baker Street” ve Sherlock Holmes'ün evi.
Ali Osman Kılıç, polisiye edebiyatın temalarını incelediği yazı dizisinin bu bölümünde “Şantaj”ı anlatıyor.
Funda Menekşe, “Kadının Adı ‘Var'” adlı yazısında polisiye edebiyatında öne çıkan kadın yazarları inceliyor.
Tuğba Turan'ın JØ Nesbo'yu anlattığı yazısının adı: “Beş Parmağında Kaç Marifet Olan Adam”.
Ramazan Atlen'in “Yanlış” (Andonis Samarakis), Emel Aslan'ın “İnsanlık Hali” (Reha Avkıran), Sahaf Faresi'nin “Şeytan Saklambaç Oynuyor” (M. Cahit Gündoğdu) adlı polisiye kitaplar hakkındaki incelemeleri de 33. sayının yazıları arasında.
“Bu Sayının Yazarları” sayfasında G.K. Chesterton, Ngaio Marsh, Lawrence Block ve Patricia Cornwell'ın hayatı ve eserleri var. Sayfayı hazırlayan Yamaç Yalçın.
“Bu Sayının Kitapları” sayfasında Volker Kutscher'in “Mart Şehitleri”, Suat Duman'ın “1918: Kalbim, Kimsesiz Yurdum” ve “1918 Dehşet, Ah Dehşet”, Maj Sjöwall-Per Wahlöö'nün Martin Beck serisinin dokuzuncusu “Polis Katili” ve Dedektif Dergi'nin Üçüncü Yıl Öykü Seçkisi “Pazartesi Çıkmazı” kitapları tanıtılıyor. Sayfayı Yasemin Bahar hazırladı.
Gamze Yayık tarafından hazırlanan “Bu Sayının Filmleri ve Dizileri” sayfasındaysa, “Unforgotten”, “Mare Of Easttown” dizileriyle “Murder Most Foul” ve “Memories of Murder” filmleri tanıtılıyor.