Fransız filozof Gilles Deleuze yirminci yüzyılın en yenilikçi düşünürlerinden biridir. Cinema 1: The Movement-Image (1983) ve Cinema 2: The Time-Image (1985) adlı iki ciltlik eseri, yayınlandığı tarihten itibaren film ve felsefe alanındaki çalışmaları derinden etkilemiştir. Film, medya ve kültür konularına odaklanan araştırmacılar, Deleuze'ün düşüncesinin en etkin nasıl kullanılabileceği üzerine kafa yormayı sürdürmektedir.
D. N. Rodowick editörlüğündeki bu kitap, Deleuze'ün sinema yazıları hakkında kaleme alınan eleştirel makalelerden oluşuyor. Yazarlar, Deleuze'ün film teorilerinin süregelen önemini ve bunların çağdaş görsel kültür incelemelerini hangi şekillerde etkilediğini sistematik bir biçimde ortaya koyuyor ve bu alan araştırmaları için yeni yönergeler sunuyor. Deleuze'ün film teorisinin önemi ve kullanışlılığına dair bir başucu kaynağı.
Fransız filozof Gilles Deleuze yirminci yüzyılın en yenilikçi düşünürlerinden biridir. Cinema 1: The Movement-Image (1983) ve Cinema 2: The Time-Image (1985) adlı iki ciltlik eseri, yayınlandığı tarihten itibaren film ve felsefe alanındaki çalışmaları derinden etkilemiştir. Film, medya ve kültür konularına odaklanan araştırmacılar, Deleuze'ün düşüncesinin en etkin nasıl kullanılabileceği üzerine kafa yormayı sürdürmektedir.
D. N. Rodowick editörlüğündeki bu kitap, Deleuze'ün sinema yazıları hakkında kaleme alınan eleştirel makalelerden oluşuyor. Yazarlar, Deleuze'ün film teorilerinin süregelen önemini ve bunların çağdaş görsel kültür incelemelerini hangi şekillerde etkilediğini sistematik bir biçimde ortaya koyuyor ve bu alan araştırmaları için yeni yönergeler sunuyor. Deleuze'ün film teorisinin önemi ve kullanışlılığına dair bir başucu kaynağı.