Eflatun (Platon) Devlet kitabına doğruluk kavramını tartışarak başlamıştır. Doğruluk, hem adalet anlamına geldiği için, hemde ahlakın temek terimlerinden biri olduğundan önemlidir. Sofistlerin iddia ettiği doğruluk güçlünün işine gelendir tanımı, adaleti ve ahlakı ortadan kaldıracak bir yaklaşım olarak görülmektedir.
Eflatun, bu tanımın geçerli olmadığını çeşitli şekillerde göstermeye çalışmıştır. Genel olarak Devlet'e bakıldığında Eflatun'un, Atina'nın içinde bulunduğu sorunlardan kurtarılmasının peşinde olduğu görülür. Bu bağlamda toplumun nasıl ortaya çıktığını, insanın temel ihtiyaçlarından hareketle temellendirilmiştir. Mesleklerden hareketle toplumsal ihtiyaçları ele almış ve toplum olabilmenin şartlarını araştırmıştır.
Eflatun (Platon) Devlet kitabına doğruluk kavramını tartışarak başlamıştır. Doğruluk, hem adalet anlamına geldiği için, hemde ahlakın temek terimlerinden biri olduğundan önemlidir. Sofistlerin iddia ettiği doğruluk güçlünün işine gelendir tanımı, adaleti ve ahlakı ortadan kaldıracak bir yaklaşım olarak görülmektedir.
Eflatun, bu tanımın geçerli olmadığını çeşitli şekillerde göstermeye çalışmıştır. Genel olarak Devlet'e bakıldığında Eflatun'un, Atina'nın içinde bulunduğu sorunlardan kurtarılmasının peşinde olduğu görülür. Bu bağlamda toplumun nasıl ortaya çıktığını, insanın temel ihtiyaçlarından hareketle temellendirilmiştir. Mesleklerden hareketle toplumsal ihtiyaçları ele almış ve toplum olabilmenin şartlarını araştırmıştır.