Eski Yunan düşünürü Eflatun M.Ö. 428 ile M.Ö. 348 tarihleriarasında yaşamıştır. Soylu bir aileden olan Eflatun Sokrates'in öğrencileri arasına katılmadan önce yine Yunanlı bir düşünür olan Kratilos'un öğrencisi olmuştu. Gençlik dönemlerinde zamanındaki iktidarla anlaşamadığından Atina'nın siyasi hayatından uzaklaştı. Mısır'ı, Güney İtalya'yı gezdi. Sicilya'ya çağrıldı. Sonra tekrar Atina'ya döndü. Akademia adında bir felsefe okulu kurdu. Eflatun'un eserleri 28 diyalogtan oluşur. Bunlardan ikisi Kanun ve Devlet adlı eserleri inceleme niteliğindedir. Eflatun ayrıca düşüncelerini içeren mektuplar bırakmıştır. Eflâtun'un Devlet adlı eseri, siyasi bir inceleme niteliğindedir. Bu eserin baş kişisi Sokrates'tir. Eflatun'a göre nahlakla siyaset birbirinden ayrı düşünülemez. Kişi erdem sahibi olmaya çalışmalıdır. Devletin görevi erdemli insanlar yetiştirmektir. Birey devletin unsurudur. Ruhun üç bölümü olduğu gibi şehir devletin de üç sınıfı olacaktır. Birincisi zanaatçılar ve işçiler sınıfı, ikincisi savaşçılar sınıfı, üçüncüsü yüksek görevliler ve filozoflar sınıfıdır. Birinciler ölçülü, ikinciler cesur, üçüncüler cesur olmalıdır.
Eski Yunan düşünürü Eflatun M.Ö. 428 ile M.Ö. 348 tarihleriarasında yaşamıştır. Soylu bir aileden olan Eflatun Sokrates'in öğrencileri arasına katılmadan önce yine Yunanlı bir düşünür olan Kratilos'un öğrencisi olmuştu. Gençlik dönemlerinde zamanındaki iktidarla anlaşamadığından Atina'nın siyasi hayatından uzaklaştı. Mısır'ı, Güney İtalya'yı gezdi. Sicilya'ya çağrıldı. Sonra tekrar Atina'ya döndü. Akademia adında bir felsefe okulu kurdu. Eflatun'un eserleri 28 diyalogtan oluşur. Bunlardan ikisi Kanun ve Devlet adlı eserleri inceleme niteliğindedir. Eflatun ayrıca düşüncelerini içeren mektuplar bırakmıştır. Eflâtun'un Devlet adlı eseri, siyasi bir inceleme niteliğindedir. Bu eserin baş kişisi Sokrates'tir. Eflatun'a göre nahlakla siyaset birbirinden ayrı düşünülemez. Kişi erdem sahibi olmaya çalışmalıdır. Devletin görevi erdemli insanlar yetiştirmektir. Birey devletin unsurudur. Ruhun üç bölümü olduğu gibi şehir devletin de üç sınıfı olacaktır. Birincisi zanaatçılar ve işçiler sınıfı, ikincisi savaşçılar sınıfı, üçüncüsü yüksek görevliler ve filozoflar sınıfıdır. Birinciler ölçülü, ikinciler cesur, üçüncüler cesur olmalıdır.