Başlangıçta kağıt süsleme sanatı olarak ortaya çıkan ebrû, Osmanlı'da daha çok hat sanatının yazı zemininde ve kenar süslemelerinde ve kitap cildlerinde sıkça kullanılmıştır.
Asya'da zuhur edip İran ve Anadolu topraklarında yaşayan ebrû sanatı, 17. yüzyılda Avrupa'ya geçene kadar Devlet-i Aliyye'de, özellikle İstanbul'da icra edilmekteydi. Geleneğimizde diğer sanatlar gibi ebruculuk eğitimi de usta-çırak ilişkisi içinde gerçekleşmiştir.
Yakın zamana kadar Batı'da Türk Kâğıdı ve Türk Mermer Kâğıdı olarak bilinen ebru, geçirdiği uzun bir fetret dönemi sonrasında yeniden bu topraklarda neşvü nema bulmaktadır. Şüphesiz, bunda bu sanata gönül veren ve hayırla yâdettiğimiz ustalarımızın gayretlerinin payı büyüktür. Günümüzde bu sanata olan ilgi en yüksek seviyesine ulaşmasına rağmen bu alanda yapılan yayınlar ise ne yazık ki bir hayli azdır.
Yayınevimiz, ebru sanatının tarihçesi, uygulaması ve örneklerinin sunulduğu bu çalışmanın, ebru sanatına yeni başlayanlara ve ilgi duyanlara faydalı olacağı ümidindedir.
Başlangıçta kağıt süsleme sanatı olarak ortaya çıkan ebrû, Osmanlı'da daha çok hat sanatının yazı zemininde ve kenar süslemelerinde ve kitap cildlerinde sıkça kullanılmıştır.
Asya'da zuhur edip İran ve Anadolu topraklarında yaşayan ebrû sanatı, 17. yüzyılda Avrupa'ya geçene kadar Devlet-i Aliyye'de, özellikle İstanbul'da icra edilmekteydi. Geleneğimizde diğer sanatlar gibi ebruculuk eğitimi de usta-çırak ilişkisi içinde gerçekleşmiştir.
Yakın zamana kadar Batı'da Türk Kâğıdı ve Türk Mermer Kâğıdı olarak bilinen ebru, geçirdiği uzun bir fetret dönemi sonrasında yeniden bu topraklarda neşvü nema bulmaktadır. Şüphesiz, bunda bu sanata gönül veren ve hayırla yâdettiğimiz ustalarımızın gayretlerinin payı büyüktür. Günümüzde bu sanata olan ilgi en yüksek seviyesine ulaşmasına rağmen bu alanda yapılan yayınlar ise ne yazık ki bir hayli azdır.
Yayınevimiz, ebru sanatının tarihçesi, uygulaması ve örneklerinin sunulduğu bu çalışmanın, ebru sanatına yeni başlayanlara ve ilgi duyanlara faydalı olacağı ümidindedir.