“Bugünün enformasyon toplumlarında geleneksel kapitalist sistem yerini sayısal teknolojilerin hakimiyetindeki “dijital kapitalizme” bırakmıştır. (…) Emek maddiliğini yitirmiş, ulusal sınırları aşmış ve çoğu zaman emek olarak algılanmayan bir etkinliğe dönüşmüştür. Neoliberal politikalar öznenin tüm faaliyetleri üzerinden artı değer yaratma hedefine yönelmiş, bu bağlamda insanın çalışma zamanının dışındaki tüm zamanlar oyun, eğlence gibi teşviklerle “üretken zamanın” içine eklemlenmiştir.”
Elinizdeki çalışma Dijital Emek ve Yabancılaşmagibi biri çok yeni(Dijital Emek) öteki ise felsefe ve sosyoloji geleneği içerisinde klasik olmuş(Yabancılaşma) iki kavramı bir araya getirerek “dijital kapitalizmin” 'ne'liğini sorgulamaya çalışıyor. Bu sorgulama boyunca okuru, 'emek'in tarihsel arka planını da kat ederek sağlam bir zemin üzerinden günümüzün sosyal iletişim ağlarında gerçekleşen 'yabancılaşma' sürecini beraber anlamaya çağırıyor.
“Bugünün enformasyon toplumlarında geleneksel kapitalist sistem yerini sayısal teknolojilerin hakimiyetindeki “dijital kapitalizme” bırakmıştır. (…) Emek maddiliğini yitirmiş, ulusal sınırları aşmış ve çoğu zaman emek olarak algılanmayan bir etkinliğe dönüşmüştür. Neoliberal politikalar öznenin tüm faaliyetleri üzerinden artı değer yaratma hedefine yönelmiş, bu bağlamda insanın çalışma zamanının dışındaki tüm zamanlar oyun, eğlence gibi teşviklerle “üretken zamanın” içine eklemlenmiştir.”
Elinizdeki çalışma Dijital Emek ve Yabancılaşmagibi biri çok yeni(Dijital Emek) öteki ise felsefe ve sosyoloji geleneği içerisinde klasik olmuş(Yabancılaşma) iki kavramı bir araya getirerek “dijital kapitalizmin” 'ne'liğini sorgulamaya çalışıyor. Bu sorgulama boyunca okuru, 'emek'in tarihsel arka planını da kat ederek sağlam bir zemin üzerinden günümüzün sosyal iletişim ağlarında gerçekleşen 'yabancılaşma' sürecini beraber anlamaya çağırıyor.