nsanın istekleri karşısında belli bir yerden sonra kanunun elinden de hiçbir şey gelmez. Daha açık bir ifadeyle, kanun bir giysi misali her insanın bedenine uyduruluverilecek bir şey değildir. İşte bu yüzden de kanunun bir şey yapamadığı zamanlarda, devreye Allah korkusu, cehennem azabı, insanın yaptıklarından hesaba çekilmesi vb. olgular girer. Zaten kalbinde Allah korkusu olduktan sonra, kanun olsa da olmasa da, insan suç işlemekten çekinir. Çünkü Allah'ın her zaman ve her yerde kendisini görüp gözettiğini bilir.Elinizde bulunan kitap, İranlı ahlâk bilginlerinden Hüseyin Mezâhirî'nin değişik tarihlerde verdiği on iki konferanstan oluşmaktadır. Mezâhirî, bu kitapta İslâm'a göre insanın makamı ve değeri, insan hayatında denge, insanın dürtülerini kontrol eden sekiz faktör ve İslâm'da ilmin önemi ve dürtüleri kontrolde kaibî imanın rolünden söz etmektedir.Ey iç huzuruna ermiş olan nefs! Rabbine O'ndan hoşnut kalmış ve [O'nu] hoşnut etmiş olarak dön! (Fecr: 28)
nsanın istekleri karşısında belli bir yerden sonra kanunun elinden de hiçbir şey gelmez. Daha açık bir ifadeyle, kanun bir giysi misali her insanın bedenine uyduruluverilecek bir şey değildir. İşte bu yüzden de kanunun bir şey yapamadığı zamanlarda, devreye Allah korkusu, cehennem azabı, insanın yaptıklarından hesaba çekilmesi vb. olgular girer. Zaten kalbinde Allah korkusu olduktan sonra, kanun olsa da olmasa da, insan suç işlemekten çekinir. Çünkü Allah'ın her zaman ve her yerde kendisini görüp gözettiğini bilir.Elinizde bulunan kitap, İranlı ahlâk bilginlerinden Hüseyin Mezâhirî'nin değişik tarihlerde verdiği on iki konferanstan oluşmaktadır. Mezâhirî, bu kitapta İslâm'a göre insanın makamı ve değeri, insan hayatında denge, insanın dürtülerini kontrol eden sekiz faktör ve İslâm'da ilmin önemi ve dürtüleri kontrolde kaibî imanın rolünden söz etmektedir.Ey iç huzuruna ermiş olan nefs! Rabbine O'ndan hoşnut kalmış ve [O'nu] hoşnut etmiş olarak dön! (Fecr: 28)