Alper Ağdaşan, yazının sonsuz yolculuğu içinde kendi sesini bulmaya kararlı bir şair. Hemen her şiirinde yeni bir dil kurma çabası rahatlıkla fark ediliyor. Şiirin imkânlarını bazen kısa bir öykü formuyla birleştiriyor, bazen de roman kurgusu içinde yer alacak mekanları ve durumları şiirinin güçlü imgeleriyle ele alıyor.
Alper Ağdaşan söyleyecek sözü olan biri. Şiirlerinde anlama da sese de eşit mesafeden bakabiliyor. Hem artık uzaklarda kalmış bir çocukluğun anıları var bu sesin içinde, hem de yaşadığımız dünyanın kiri, acısı ve yorgunluğu. Üstelik bütün yoğunluğuyla…
Düşten Gömlek, bir ilk kitaptan bekleneni fazlasıyla karşılıyor. Karşılığını bulamamış sorular var olmanın bütün çelişkileriyle iç içe geçiyor şairin hünerli imgelerinde. Doğrusu şiir gibi okumak da mümkün kitabı, rüya olarak da.
Alper Ağdaşan bundan sonrasında da yazmaya, söylemeye ve düşünmeye bütün çabasıyla devam edecek.
“Dilim dönüyor damağımda” dizesi sanırım bu düşüncenin en açık örneği.
Özkan Ali Bozdemir
Alper Ağdaşan, yazının sonsuz yolculuğu içinde kendi sesini bulmaya kararlı bir şair. Hemen her şiirinde yeni bir dil kurma çabası rahatlıkla fark ediliyor. Şiirin imkânlarını bazen kısa bir öykü formuyla birleştiriyor, bazen de roman kurgusu içinde yer alacak mekanları ve durumları şiirinin güçlü imgeleriyle ele alıyor.
Alper Ağdaşan söyleyecek sözü olan biri. Şiirlerinde anlama da sese de eşit mesafeden bakabiliyor. Hem artık uzaklarda kalmış bir çocukluğun anıları var bu sesin içinde, hem de yaşadığımız dünyanın kiri, acısı ve yorgunluğu. Üstelik bütün yoğunluğuyla…
Düşten Gömlek, bir ilk kitaptan bekleneni fazlasıyla karşılıyor. Karşılığını bulamamış sorular var olmanın bütün çelişkileriyle iç içe geçiyor şairin hünerli imgelerinde. Doğrusu şiir gibi okumak da mümkün kitabı, rüya olarak da.
Alper Ağdaşan bundan sonrasında da yazmaya, söylemeye ve düşünmeye bütün çabasıyla devam edecek.
“Dilim dönüyor damağımda” dizesi sanırım bu düşüncenin en açık örneği.
Özkan Ali Bozdemir