Edebi Barış Üzerine Felsefi Deneme

Stok Kodu:
9786257268448
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
44
Basım Yeri:
Ordu
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-11
Çeviren:
Ömer Can Azman
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
17,64
9786257268448
710215
Edebi Barış Üzerine Felsefi Deneme
Edebi Barış Üzerine Felsefi Deneme
17.64

“...Hollandalı bir hancının, mezarlık resmi çizilmiş panosunun üstünde yazan bu yergili yazının: Genel olarak tüm insanları mı, hususi savaştan başka bir şey düşünemeyen hükümdarları mı, yoksa kendilerini tatlı hayallere kaptıran filozofları mı hedeflediğini düşünmeye gerek yoktur. Bu denemenin yazarı, denemesini aşağıdaki şarta bağlı yayınladığını söyler: Pratik politikacılar, siyaset kuramcılarını, ilkelerini deneyimlerine dayandıran devlete aptal fikirleriyle hiçbir zarar veremeyecek salt ukalalar ya da bilge bir devlet adamının kolaylıkla üstünlük kurabileceği çaylaklar olarak görüp onlara karşı küçümser ve kibirli bir tavır takınmaktadırlar.

Bundan dolayı, iki grup arasında herhangi bir karşıt görüş olması halinde, pratik devlet adamı, teorik politikacı tarafından herhangi bir kötü amaç gütmeden ileri sürdüğü düşüncelerinin ardında devlete karşı bir tehlike aramaksızın her daim tutarlı bir şekilde hareket etmelidir. İşte bu açık kapıyla (clausula salvatoria) yazar bütün kötü niyetli yorumlamalara karşı kendini açık bir biçimde koruma altına almak istemektedir...”

“...Hollandalı bir hancının, mezarlık resmi çizilmiş panosunun üstünde yazan bu yergili yazının: Genel olarak tüm insanları mı, hususi savaştan başka bir şey düşünemeyen hükümdarları mı, yoksa kendilerini tatlı hayallere kaptıran filozofları mı hedeflediğini düşünmeye gerek yoktur. Bu denemenin yazarı, denemesini aşağıdaki şarta bağlı yayınladığını söyler: Pratik politikacılar, siyaset kuramcılarını, ilkelerini deneyimlerine dayandıran devlete aptal fikirleriyle hiçbir zarar veremeyecek salt ukalalar ya da bilge bir devlet adamının kolaylıkla üstünlük kurabileceği çaylaklar olarak görüp onlara karşı küçümser ve kibirli bir tavır takınmaktadırlar.

Bundan dolayı, iki grup arasında herhangi bir karşıt görüş olması halinde, pratik devlet adamı, teorik politikacı tarafından herhangi bir kötü amaç gütmeden ileri sürdüğü düşüncelerinin ardında devlete karşı bir tehlike aramaksızın her daim tutarlı bir şekilde hareket etmelidir. İşte bu açık kapıyla (clausula salvatoria) yazar bütün kötü niyetli yorumlamalara karşı kendini açık bir biçimde koruma altına almak istemektedir...”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat